خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/12/20 - 17:51
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
ذوالنوری دیدار با تعدادی از علمای اهل سنت پاکستان

اختلافات قومی و مذهبی عامل عدم پیشرفت جهان اسلام / اتحاد رژیم صهیونیستی و آمریکا برای ضربه زدن به امت اسلامی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اختلافات قومی و مذهبی یکی از عوامل عمده عدم پیشرفت جهان اسلام بوده است که بخش عظیمی از انرژی امت اسلامی را به خود صرف کرده است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مجتبی ذوالنوری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، ظهر امروز( یکشنبه 20 اسفند ماه) با تعدادی از علمای اهل سنت کشور پاکستان دیدار و گفت وگو کرد.



مجتبی ذوالنوری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ابتدای این دیدار، با بیان اینکه دین اسلام دین محبت و برادری است، گفت: شیعه و سنی دو شاخه اصلی دین اسلام است و هیچ اختلاف واقعی بین آنها وجود ندارد.



وی ایجاد تفرقه و اختلاف میان مذاهب اسلامی را سیاست اصلی دشمنان اسلام، برای سلطه بر منطقه و غارت منابع طبیعی و انسانی ملت‌های مسلمان دانست و افزود: کشورهای استعماری به ویژه آمریکا برای استثمار منابع انسانی و طبیعی و تداوم سلطه غرب بر کشورهای اسلامی با حمایت از حکام دست نشانده و سرگرم کردن مسلمانان به درگیری‌های مذهبی اقدام کردند.



اختلافات قومی و مذهبی یکی از عوامل عمده عدم پیشرفت جهان اسلام بوده است



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه تأکید کرد: اختلافات قومی و مذهبی یکی از عوامل عمده عدم پیشرفت جهان اسلام بوده است که بخش عظیمی از انرژی امت اسلامی را به خود صرف کرده است.



وی تصریح کرد: عمل به تعالیم و معارف اسلامی مسیر همواری را برای اعتلای جهان اسلام به وجود خواهد آورد.



اشتراکات مذهبی و تاریخی بین ملت‌های ایران و پاکستان عامل نزدیکی دو کشور



آقای ذوالنوری، اتحاد دشمنان اسلام به ویژه رژیم صهیونیستی و آمریکا را برای ضربه زدن به امت اسلامی یادآور شد و بیان داشت: دشمنان به خوبی به این مسئله آگاه هستند که اسلام دشمن مشترک آنها و یگانه مانع در برابر سیاست‌های استکباری آنان است و با بیان اختلافات دینی و ایدئولوژیکی سعی در پیشبرد اهداف خود دارند.



نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اشتراکات مذهبی و تاریخی بین ملت‌های ایران و پاکستان را عامل نزدیکی دو کشور دانست و گفت: همسایگی و علائق تاریخی و دینی میان دو کشور بستر مناسبی برای توسعه و گسترش همکاری‌های اقتصادی، سیاسی و منطقه‌ای فراهم آورده است.



هیئت اهل تسنن پاکستان:حفظ وحدت میان پیروان مذاهب اسلام امروز مهمترین نیاز جهان اسلام است



هیئت اهل تسنن پاکستان  نیز در این دیدار ضمن تأکید بر اهمیت تقویت و تحکیم مناسبات دوستانه و برادرانه میان دو کشور گفت: حفظ وحدت میان پیروان مذاهب اسلام امروز مهمترین نیاز جهان اسلام است.



آنان یادآور شدند: تفرقه و اختلاف میان امت اسلامی عامل برتری دشمنان بر جهان اسلامی است.



در این دیدار آقایان: محمد نعیم امینی و محمد باسط درازهی نمایندگان اهل تسنن مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشته و نکته نظرات خود را بیان داشتند./




پایان پیام


  • کد خبر : 236007
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار