خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/02/19 - 16:02
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
خدادادی در دیدار با سفیر اوکراین:

آمریکا با خروج از برجام نشان داد به هیچ یک از تعهدات بین المللی پایبندنیست

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اوکراین با اشاره به خروج آمریکا از توافق برجام گفت: دولت آمریکا نشان داد به هیچ یک از تعهدات بین المللی پایبند نبوده و کشور قابل اعتمادی نمی باشد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت ، سرگئی بوردیلیاک سفیر اوکراین در تهران ظهر چهارشنبه -19 اردیبهشت-با سلمان خدادادی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اوکراین دیدار و گفتگو کرد.



خدادادی در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی از روند رو به گسترش مناسبات در عرصه های مختلف میان دو کشور گفت: همواره روابطی مثبت و امیدوار کننده میان جمهوری اسلامی ایران و اوکراین برقرار بوده است.



وی افزود: تشکیل گروه های دوستی پارلمانی در مجالس ایران و اوکراین نشان دهنده اراده دو کشور جهت ارتقاء سطح مراودات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بویژه روابط پارلمانی فیمابین می باشد.



رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و اوکراین با اشاره به خروج آمریکا از توافق برجام گفت: دولت آمریکا نشان داد به هیچ یک از تعهدات بین المللی پایبند نبوده و کشور قابل اعتمادی نمی باشد.



خدادادی در بخش دیگری با اشاره به فرصت های فراوان اقتصادی و علمی در دو کشور گفت: همکاری های مشترک اقتصادی در بخشهای کشاورزی و صنعتی، تبادلات علمی و دانشجویی و تسهیل روابط بانکی جهت فعال کردن بخش۔ های خصوصی و دولتی می تواند به ارتقاء سطح مراودات تجاری و آشنایی هرچه بیشتر مردم دو کشور از یکدیگر منجر گردد.



وی در پایان بر گفتگو و رایزنیهای مستمر مقامات سیاسی و پارلمانی ایران و اوکراین در موضوعات منطقه ای و بین المللی و رفع سوء تفاهم های احتمالی تأکید کرد.



در ادامه این دیدار سرگئی بوردیلیاک سفیر اوکراین در تهران جمهوری اسلامی ایران را کشوری مهم و تأثیرگذار در منطقه خواند و گفت: نقض برجام از سوی آمریکا نشان دهنده اهمیت ایران در موضوعات مهم منطقه ای و جهانی است.



وی افزود: در فضای جدید باید با برنامه ریزی دقیق بیش از گذشته شاهد توسعه ارتباطات فیمابین باشیم بوردیلیاک توسعه روابط پارلمانی میان مجالس اوکراین و ایران را تقویت کننده مناسبات دانست و بر لزوم اجرایی شدن توافقات و تفاهمنامه های امضاء شده فیمابین تأکید کرد.



لازم بذکر است در این دیدار خانم معصومه آقاپور نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی و عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و اوکراین در سخنانی با اشاره به روابط تاریخی دو کشور بر ضرورت بهره گیری از فرصت های اقتصادی موجود در ایران و اوکراین تأکید کرد و افزود: تسهیل در صدور ویزای دانشجویان ایرانی و توسعه صنعت گردشگری میتواند به آشنایی هرچه بیشتر از منابع و امکانات و سبب گسترش مراودات دو ملت و دو دولت گردد./



پایان پیام

  • کد خبر : 243383
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار