خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/01/31 - 11:33
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
با حضور هیأت های پارلمانی 19 کشور آسیایی؛

آغاز به کار نشست کمیته دائمی اقتصاد و توسعه پایدار مجمع مجالس آسیایی

اجلاس کمیته دائمی  اقتصاد و توسعه پایدار مجمع مجالس آسیایی با حضور هیأت‌های پارلمانی 19 کشور آسیایی آغاز به کار کرد.

به گزارش  خبرگزاری خانه ملت، اجلاس کمیته دائمی  اقتصاد و توسعه پایدار مجمع مجالس آسیایی با حضور هیأت‌های پارلمانی 19 کشور آسیایی صبح امروز (جمعه 30  فروردین ماه) در  شهر ناریان- مار روسیه آغاز به کار کرد.



نشست کمیته دائمی  اقتصاد و توسعه پایدار مجمع مجالس آسیایی (APA) به ریاست آلکسی لیاشنکو  عضو دومای دولتی روسیه و معاون APA و با نواخته شدن سرود ملی روسیه  و خوش آمدگویی ایوان بولتنکوف، معاون فرماندار منطقه خودمختار ننتس روسیه و الکساندر لوتووینوف رئیس مجمع نمایندگان ننتس به هیأت های شرکت کننده شروع شد.



ایوان بولتنکوف اعلام کرد که در منطقه ننتس روسیه با همه موضوعات مرتبط با نشست کمیته دائمی اقتصاد و توسعه پایدار روبرو هستیم و قطعاً نتایج این نشست برای توسعه پایدار و فراگیر شهر ناریان مار و منطقه ننتس، موثر و مفید خواهد بود.



در ادامه آقای آلکسی لیاشنکو رئیس جلسه و معاون  APA  به ایراد سخنرانی پرداخت و خاطرنشان کرد: در طول نشست، موضوعات بسیار مهمی در ارتباط با محیط زیست، اقتصاد و توسعه پایدار، توسعه زیرساخت‌های انرژی، تامین مالی سبز و بحران آب و مدیریت منابع آبی مطرح خواهد شد که همه این موضوعات، حائز اهمیت هستند.



ایشان ابراز امیدواری کرد که در APA، تمامی اقدامات و سیاست ها در راستای ارتباط موثر بین بهبود محیط زیست، بهره وری انرژی و ارتباطات و رفاه انسانی باشد. همچنین مطرح کرد که بایستی نگاه منطقه ای و جهانی به این موضوعات مهم داشته باشیم و از تجارب همدیگر به نحو احسن استفاده نماییم.



در این نشست قرار است قطعنامه‌های بازار یکپارچه انرژی در آسیا، امور زیست محیطی، امور مالی: اطمینان از تلاش‌ها برای رشد اقتصادی، ریشه‌کنی فقر، آب و مراعات اصول بهداشتی در آسیا برای همه، نقش مجالس عضو مجمع مجالس آسیایی  در حمایت از اجرای  اهداف توسعه پایدار و تصویب یک نقشه راه برای اقدامات جهت فعال کردن  تامین مالی سبز مورد  بررسی و تصویب قرار گیرد. همچنین دستور کار سه کارگروه تامین مالی سبز، بازار یکپارچه انرژی آسیا و بحران و مدیریت منابع آبی در آسیا در نشست مذکور مورد بحث قرار می­گیرد و اعضاء، نقطه نظرات و پیشنهادات خود را درباره نقشه راه کارگروه ها و فعالیت آنها بیان خواهند نمود. ریاست کارگروه بحران و ومدیریت منابع آبی را مجلس شورای اسلامی ایران بر عهده دارد.



نمایندگان کشورمان از جمله محسن کوهکن ریزی به عنوان رئیس هیات اعزامی و رئیس کارگروه بحران آب و مدیریت منابع آبی کمیته دائمی اقتصاد و توسعه پایدار APA، جلیل رحیمی جهان آبادی و علی کاظمی باباحیدری از اعضای گروه APA مجلس شورای اسلامی به عنوان هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران، در نشست فوق حضور دارند.


شایان ذکر است کشورهای شرکت کننده در این اجلاس شامل چین، روسیه، ترکیه، عربستان سعودی، بنگلادش، فیلیپین، ویتنام، پالائو، تایلند، بحرین، کامبوج، عراق، اردن، کویت، لائوس، پاکستان، سوریه، امارات متحده عربی و جمهوری اسلامی ایران هستند./



پایان پیام

  • کد خبر : 278408
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار