خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/06 - 17:27
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
"سال مهار تورم و رشد تولید"

نظری: رشد تولید در گرو افزایش میزان صادرات است/ ضرورت شناسایی بازارهای جدید صادراتی

عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس اعتقاد دارد رشد تولید در گرو افزایش میزان صادرات است لذا دستگاه های ذیربط باید بازارهای هدف جدیدی را در میان کشورهای همسایه شناسایی کنند تا صادرات محصولات تولیدی افزایش یابد.

علیرضا نظری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص راهکارهای تحقق شعار سال 1402 مبنی بر مهار تورم و رشد تولید، گفت: محقق شدن شعار یاد شده به معنای دستیابی به عدالت اقتصادی در کشور است لذا برای رسیدن به امر نیاز به همکاری همه قوا و دستگاه ها است.



نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: بر این اساس باید تلاش شود در کشور ظرفیت ها شناخته شود و مطابق آنها برنامه ریزی صورت بگیرد؛ به عنوان مثال امروزه شاهد خام فروشی نفت هستیم در حالی که با تولید فرآورده های نفتی می تواند درآمدزایی بیشتری برای کشور انجام داد.



وی ادامه داد: همچنین باید تلاش شود از طریق فعال کردن شرکت های دانش بنیان، نیازهای کنونی که از خارج وارد می شود را در داخل کشور تولید کنیم و این امر علاوه بر اینکه سبب توسعه اقتصادی می شود، از خروج ارز از کشور جلوگیری می کند که دستاورد مهمی محسوب می شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه رشد تولید در گرو افزایش میزان صادرات است، افزود: در واقع باید مسئولان اجرایی و دستگاه های ذیربط بازارهای هدف جدیدی را در میان کشورهای همسایه شناسایی کنند تا صادرات محصولات تولیدی افزایش یابد.



عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک توسعه اقتصادی در کشور سبب اشتغالزایی شده و این امر به طور مستقیم بر معیشت مردم تاثیر بسزایی خواهد گذاشت./



پایان پیام

  • کد خبر : 359192
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار