خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/07 - 16:44
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
"سال مهار تورم و رشد تولید"

نصیرائی: آسیب شناسی عوامل تورم و موانع تولید نخستین گام رفع مشکلات اقتصادی است

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی در مجلس اعتقاد دارد آسیب شناسی عوامل تورم و موانع تولید نخستین گام رفع مشکلات اقتصادی است.

مجید نصیرائی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص راهکارهای تحقق شعار سال 1402 مبنی بر مهار تورم و رشد تولید، گفت: آسیب شناسی از عوامل و مولفه های ایجاد تورم در جامعه نخستین گام برای رفع مشکلات اقتصادی است.



نماینده مردم فردوس و سرایان و طبس و بشرویه در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: برای ایجاد رشد در عرصه تولید نیز باید موانع و همچنین نقاط قوت شناسایی شود تا بتوان بر اساس آنها برنامه ریزی کلان صورت بگیرد.



وی با اشاره به اینکه نوع سیاستگذاری پولی و مالی بانک ها از جمله دلایل ایجاد تورم است، ادامه داد: بانک ها امروزه برای حفظ سرمایه سرمایه داران فعالیت می کند لذا طبیعی است که فعالیت های اقتصادی در راستای حفظ و افزایش این سرمایه ها است؛ بنابراین هر چه میزان تورم رشد یابد، سرمایه این افراد نیز افزایش می یابد و افراد فقیر نیز فقیرتر می شود.



این نماینده مردم درمجلس یازدهم با اشاره به اینکه بنگاه داری، دلالی، خرید زمین، سکه و ارز برای بانک ها ارزش افزوده بیشتری نسبت به حوزه تولید دارد لذا علاقه ای به فعالیت دراین حوزه ندارند، افزود: در این میان وقتی صحبت از افزایش و رشد تولید می شود، باید بانک ها را به سمت حمایت از تولیدکنندگان هدایت کنیم؛ متاسفانه به دلیل نکات یاد شده چنین موضوعی از سوی بانک ها اجرایی نشده است.



عضو مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس انقلابی طی دو سال اخیر در تصویب قوانین تلاش کرده موانع و خلاءهای اقتصادی را برطرف کند که تحقق آثار آنها زمان بر است، خاطرنشان کرد: همچنین باید یادآور شد وابستگی اقتصاد کشورمان به فروش نفت و دلار نیز از دیگر عوامل افزایش تورم و عدم رشد تولید است./



پایان پیام

  • کد خبر : 359207
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار