خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/11/24 - 15:35
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
وحیدی با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه 1402؛

مبلغ 15 هزار میلیارد تومان برای تکمیل مدارس خیرساز در نظر گرفته شد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1402 مجلس گفت: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق مبلغ 15هزار میلیارد تومان برای تکمیل مدارس خیرساز در نظر گرفته شد، تا این مبلغ در اختیار سازمان نوسازی مدارس جهت تکمیل مدارس مذکور قرار گیرد.

محمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره مصوبات کمیسیون تلفیق در لایحه بودجه سال 1402، گفت: «اتمام ساخت مدارس خیرساز» یکی از تقاضاهایی است که سال‌ها در حوزه آموزشی کشور وجود دارد چراکه آموزش و پرورش باید سهم 50 درصدی خود را برای تمام این مدارس پرداخت کند اما مدارس مذکور عملا نیمه تمام باقی مانده‌اند.



نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجا که محل تامین اعتبار این مهم در لایحه بودجه سال آینده مشخص نشده بود از محل بند (ب) تبصره (5) لایحه بودجه مبلغ 15 هزار میلیارد تومان برای این مهم در نظر گرفته شد تا در اختیار سازمان نوسازی مدارس قرار گیرد، درواقع با خرید اوراق، نسبت به تکمیل مدارس خیرساز در مناطق روستایی و عشایری و حذف مدارس کانکسی اقدام شود.



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شواری اسلامی افزود: در نهایت اگر مبلغ مورد نظر برای تکمیل مدارس خیرساز، به مبلغ تصویب شده در کمیسیون تلفیق اضافه شود، به‌یقین شاهد رونق خوبی در این حوزه خواهیم بود.



گفتنی است، تمامی مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه سال 1402 برای نهایی شدن ابتدا باید در صحن علنی مجلس به تصویب نمایندگان برسند و سپس ازسوی شورای نگهبان تایید شوند./



پایان پیام  

  • کد خبر : 357106
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار