خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/11/24 - 14:39
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
فرخی میکال:

لزوم رعایت آمایش سرزمینی و اولویت مناطق در اجرای و تخصیص اعتبارات پروژه‌های عمرانی/ دولت از مسیرهای مختلف نسبت به تامین اعتبارات پروژه‌های اساسی کشور اقدام کند

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس گفت: به دلیل حجم بالای پروژه‌های نیمه تمام و افزایش هزینه‌ها، بودجه دولتی تکافوی نیازها نبوده و دولت حتما باید از سایر مسیرها به دنبال تامین اعتبار پروژه ها باشد.

رسول فرخی میکال در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به حجم بالای پروژه‌های نیمه تمام عمرانی در سراسر کشور گفت: در حال حاضر بیش از 50 هزار پروژه عمرانی نیمه تمام در سراسر کشور وجود داشته که به دلیل عدم برنامه‌ریزی مناسب در موعد خود اجرا و تکمیل نشده است. البته تعدادی از این پروژه ها کاماکان با تامین اعتبارات مورد نیاز در حال اجرایی بوده و به صورت رها شده نیستند. 



نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه در اجرای پروژه‌های عمرانی باید به آمایش سرزمینی و اولویت مناطق توجه شود، عنوان کرد: برخی از پروژه‌های نیمه تمامی که در انتظار تخصیص اعتبار قرار دارند، پروژه‌هایی با ضریب اهمیت بسیار بالا بوده که تکمیل‌ آنها گره بزرگی را از مشکلات مردم باز می‌کند لذا باید در اولولیت تخصیص اعتبار قرار بگیرند.



این نماینده مردم در مجلس با تاکید بر اینکه هر چقدر تکمیل پروژه ها با تاخیر همراه باشد، به دلیل گرانی مصالح ساختمانی و سایر موارد، بهای تمام شده آنها نیز به شکل سرسام آوری افزایش می‌کند، افزود: مسئولان باید از مسیرهای مختلف برای تامین اعتبارات پروژه‌های عمرانی از جمله ماده 56، تهاتر نفت و ... اقدام کنند. در حوزه انتخابیه بنده نیز پروژه‌های بسیاری وجود دارد که در انتظار تخصیص اعتبار بوده و ما بر اساس حرف‌های مسئولان به مردم قول دادیم.



فرخی میکال با اشاره به افزایش 26 درصدی بودجه عمرانی در سال 1402 ادامه داد: به دلیل حجم بالای پروژه‌های نیمه تمام و افزایش هزینه‌ها، بودجه دولتی تکافوی نیازها نبوده و دولت حتما باید از سایر مسیرها به دنبال تامین اعتبار پروژه ها باشد. /

پایان پیام

  • کد خبر : 357100
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار