خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/12/13 - 15:53
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
ایری با اشاره به فرارسیدن تعطیلات نوروزی و افزایش سفرها؛

لزوم افزایش نظارت بر نرخ‌ بلیط اتوبوس، قطار و هواپیما در ایام نوروز/ تاکید بر استانداردسازی جاد‌ه های پردد و رفع نقاط حادثه خیز جاد‌ه‌ای

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: هم اکنون بیش از 800 نقطه پر خطر و حادثه خیر در کشور شناسایی شده که رفع آنها و استانداردسازی جاده‌ها و همچنین نصب علائم هشدار دهنده باید در اولویت سازمان راهداری قرار بگیرد.

عبدالجلال ایری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در رابطه با ضرورت استانداردسازی راه‌‎ها و رفع نقاط خطرناک محورهای پرتردد، گفت: هم اکنون در آستانه تعطیلات نوروز و افزایش سفرها قرار داریم؛ متاسفانه سال گذشته تنها در چند روز تعطیلات نوروزی صدها نفر از هموطنانمان را در حوادث رانندگی از دست دادیم که باید علل و عوامل آنها شناسایی و در تعطیلات پیش رو تا حد امکان با استفاده از تجربیات گذشته از وقوع حوادث جدید پیش‌گیری کنیم.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، افزود:هم اکنون بیش از 800 نقطه پر خطر و حادثه خیر در کشور شناسایی شده که رفع آنها و استانداردسازی جاده‌ها و همچنین نصب علائم هشدار دهنده باید در اولویت سازمان راهداری قرار بگیرد. البته این امر تنها بخشی از علل حوادث بوده و موارد دیگر مربوط به ایمنی خودروها و خطاهای رانندگان و عدم رعایت سرعت قانونی است و با نظارت های بیشتر راهنمایی رانندگی و حضور میدانی آنها که همواره نقش پر رنگی در این ایام نیز دارند، کنترل و کاهش پیدا کند.



وی با تاکید بر اینکه بخش عمده ای از حوادث در 30 الی 40 کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد که لازم است برای ایجاد استراحت‌گاه برای مسافرین اقدامات لازم انجام شود؛  تصریح کرد: البته وزارت راه و شهرسازی تدابیری مناسبی را برای تعطیلات پیش رو اتخاذ کرده  که امیدوارم با همکاری مسئولان استانی، شاهد کمترین حوادث رانندگی باشیم.



سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مواردی که باید مورد توجه قرار بگیرد؛ نرخ بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس بوده که باید با نظارت دقیق مسئولان مربوطه در مدار قانون حرکت کرده و شاهد افزایش قیمت‌ها نباشیم. بی تردید همه مسئولان دست به دست هم می‌دهند تا مردم در تعطیلات نوروزی که با ایام ماه مبارک رمضان هم همزمان شده با سلامت و آرامش تردد کنند./



 پایان پیام

  • کد خبر : 358279
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار