خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/11/22 - 13:46
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
عسکری:

سیاست‌ها و راهبردهای امنیت غذایی در تمامی استان‌ها اجرا شود/ سوال نمایندگان از وزرا در راستای رفع مشکلات است

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: اجرایی شدن سیاست‌ها و راهبردهای کلان امنیت غدایی در تمامی استان‌ها باید با بکارگیری راهکارهای مناسب همراه باشد، وزارت جهاد کشاورزی و تمامی مدیران این مجموعه مکلف به اجرای قانون با سازوکارهای عملیاتی در تمامی حوزه‌های مربوط به امنیت غذایی  هستند.

محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر اینکه دستیابی به اهداف ترسیم شده نظام با همدلی و هم‌افزایی امکان‌پذیر است، گفت: تمامی خدمتگزاران این مرز و بوم موظف هستند در راستای تحقق اهداف و چشم‌انداز‌های توسعه‌ای کشور در مسیر مناسبی حرکت کنند.



نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت تعامل دولت و مجلس در پیشبرد امور توسعه‌ای، افزود: سیاست مجلس یازدهم و کمیسیون تخصصی کشاورزی در راستای همکاری و تعامل هدفمند با دولت سیزدهم است و از وزارت جهاد کشاورزی انتظار داریم در این زمینه نگاه و اقدام جدی داشته باشد.



نماینده داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی نقدهای مجلس به وزارتخانه‌ها به ویژه وزارت جهاد کشاورزی را یک فرصت برای دولت دانست و گفت: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد هر زمان در فرآیند اجرای قانون توسط دستگاه‌های دولتی دچار مشکل شده‌ایم با نقد و ارائه راه‌کارهای مناسب توانسته‌ایم برخی از مشکلات موجود را مرتفع کنیم و سئوالات نمایندگان مجلس از مدیران اجرایی در همین راستا است.



رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه منافع ملی و منافع مردم در تمامی اقدامات مجلس در اولویت قرار دارد، عنوان کرد: حفظ و صیانت از منافع مردم بر تعامل مجلس با دولت ارجحیت دارد و هر زمان به نتیجه‌ای برسیم که دولت و وزارتخانه‌ها در مسئله‌ای دچار ضعف باشد در چارچوب قانون و اختیاراتی که نمایندگان مجلس دارند نسبت به برطرف کردن مسائل اقدام می‌کنیم.



عسکری با تاکید بر اهمیت امنیت غذایی گفت: اجرایی شدن سیاست‌ها و راهبردهای کلان امنیت غدایی در تمامی استان‌ها باید با بکارگیری راهکارهای مناسب همراه باشد، وزارت جهاد کشاورزی و تمامی مدیران این مجموعه مکلف به اجرای قانون با سازوکارهای عملیاتی در تمامی حوزه‌های مربوط به امنیت غذایی  هستند./



پایان پیام

  • کد خبر : 357013
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار