خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/11 - 13:22
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
مالکی در برنامه رادیویی «تازه شو»:

دولت از نیروهای خوش‌فکر و جوان در تیم اقتصادی استفاده کند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به ظرفیت‌های بالای کشور برای ایجاد اشتغال و رفاه برای مردم، گفت: امیدوارم تیم اقتصادی دولت ترمیم شده و از نیروهای خوش فکر، با انگیزه و جوان برای بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، فداحسین مالکی  در گفتگوی رادیویی در برنامه «تازه شو» که از رادیو جوان پخش شد، با اشاره به شعار سال 1402 با عنوان «مهار تورم، رشد تولید» گفت: چندسالی است مقام معظم رهبری، موضوع شعار سال و محوریت کار را روی حوزه اقتصاد و تجارت قرار دادند که به لحاظ اهمیت موضوع و اینکه کشور از ظرفیت های بالایی برخوردار است، باید از آن در راستای ایجاد رفاه حال مردم و اشتغال استفاده شود.



نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه با توجه به موقعیت کشور باید در جهتی حرکت کنیم که بتوانیم با سایر کشورها در حوزه تولید و صنعت برابری داشته باشیم، عنوان کرد: نکته و ظرافتی که در فرمایش مقام معظم رهبری وجود داشت، رشد تورم است.



وی افزود: سال گذشته سال سختی برای ملت ایران بود و ما باید این را بپذیریم. علیرغم اینکه دولت، مجلس و سایر دستگاه ها پای کار بودند، اما نتوانستند مهار کامل در خصوص تورم داشته باشند و در جاهایی نیز مشکلات عمده و جدی داشتیم.



مالکی در ادامه با اشاره به اینکه معمولا یکی از نواقص و مشکلاتی ما در تورم این بوده که بخشی از این مشکلات به معادلات منطقه ای و حتی معادلات بین المللی باز می گردد، یادآور شد: برای مثال وقتی جنگ اوکراین شروع شد، خیلی از مسائل در دنیا به هم پیچید و حتی امسال اروپایی ها زمستان سختی داشتند که در تولیدشان اثر منفی گذاشت و معادلاتشان در خصوص تورم به هم ریخت.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان اظهارات خود با بیان اینکه طی این چند روز درباره شعار سال رهبری با رؤسای محترم قوا، مسئولان و وزراء جلسه ای برگزار شد، خاطرنشان کرد: شعار سال یکی از مهم ترین موضوعاتی بود که در این جلسه بررسی شد لذا امیدوارم تیم اقتصادی دولت ترمیم شده و از نیروهای خوش فکر، با انگیزه و جوان استفاده شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 359282
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار