خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/12/03 - 16:55
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
دلخوش در تشریح نشست وزیر نفت با نایب رئیس مجلس:

دستگاه های اجرایی هرچه سریع تر برای دریافت سهمیه قیر اقدام کنند/ دیوان محاسبات نظارت کافی را بر نحوه توزیع قیر انجام می دهد

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس گفت: در نشست امروز وزیر نفت و دیگر دستگاه های اجرایی مقرر شد دیوان محاسبات نظارت کافی را بر نحوه توزیع و اختصاص قیر انجام دهد.

سید کاظم دلخوش اباتری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست وزیر نفت و مسئولان دستگاه های اجرایی با نیکزاد نایب رئیس مجلس در رابطه با  توزیع قیر، اظهار کرد: در جلسه امروز مسئولان دستگاه های اجرایی  اعم از وزارت راه، نوسازی مدارس، بنیاد مسکن، شهرداری ها، وزیر نفت، دیوان محاسبات و دستگاه های نظارتی حضور داشتند تا درباره نحوه توزیع و اختصاص قیر  برای آسفالت راه های روستایی و شهری و ...بحث و بررسی شود.



وی افزود: یکی از مباحثی که در  نشست امروز مطرح شد این بود که دستگاه های اجرایی باید عملکرد و جداول توزیع قیر در سطح استان ها و شهرستان ها را سریع تر اعلام کنند تا نمایندگان در جریان این موضوع قرار بگیرند و همچنین در خصوص دریافت و عدم دریافت میزان سهمیه مورد نظر توضیح دهند؛ البته بخشی از حواله های قیر را وزارت نفت تحویل نداده بود و بخش دیگری را هم دستگاه ها تعلل داشتند که  تذکرات لازم در این رابطه داده شد.



نماینده صومعه سرا در مجلس عنوان کرد: در جلسه امروز مباحث مطلوبی مورد بررسی قرار گرفت و  البته به نتایج خوبی نیز رسیدیم همچنین با نظری که دیوان محاسبات ارائه داده است قرار بر این شد سهمیه ها سریع تر اختصاص پیدا کند و دستگاه های اجرایی نیز تا اواخر شهریورماه 1402 مهلت دارند  برای اینکه بتوانند کار آسفالت راه های روستایی  و شهری را انجام دهند.



این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: برخی از دستگاه ها 50 تا 75 درصد حواله ها را دریافت کردند و اینکه از این 75 درصد چقدر وکیوم باتوم یا قیر بوده است باید گفته شود براساس داده های ارائه شده حدود   50 تا 70 درصد قیر و وکیوم باتوم اختصاص داده شده و همچنین قرار بر این شده دستگاه های اجرایی که در تامین قیر تعلل کردند سریع تر برای دریافت سهمیه اقدام کنند.



دلخوش اباتری عنوان کرد: در این نشست نیز مقرر شد دیوان محاسبات نظارت کافی را بر نحوه توزیع و اختصاص قیر انجام دهد و دستگاه ها را مجاب کند تا سهمیه را دریافت کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 357648
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار