خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/11/26 - 15:34
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
در گفت‌وگو با خانه ملت مطرح شد؛

تحلیل حسین‌زاده از سفر رئیسی به چین/ فرصتی برای افزایش فروش نفت و تقویت زیرساخت‌های نفتی و گازی

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه در جریان سفر رئیس جمهور و هیات همراه به کشور چین، احتمالا سهم ایران در فروش نفت به چین افزایش می‌یابد، گفت: همچنین چین می‌تواند به بهره‌وری و اکتشافات نفتی و گازی ایران کمک کند.

حسین حسین زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور و هیات همراه به چین در حوزه انرژی، گفت: رئیس‌جمهور در راستای انجام دیپلماسی سیاسی، اقتصادی و انرژی به پکن سفر کرده، این در حالی است که چین می‌تواند به بهره‌وری و اکتشافات نفتی و گازی ایران کمک کند.



نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: می‌توان در راستای انعقاد قرارداد در حوزه‌های همچون توسعه میادین نفت و گاز، انتقال دانش فنی، توسعه پالایشگاه و پتروپالایشگاه‌ها، بهینه‌سازی و ذخیره‌سازی گاز با چین وارد مذاکره شد و در موارد این چنینی که نیاز به سرمایه‌گذاری است با آن‌ها قرارداد انعقاد‌ کرد.



وی با بیان اینکه تغییر در نوع تبادلات مالی و حتی تغییر در رفتار چین در از سرگیری سرمایه‌گذاری در ایران و حضور مجدد چین در قراردادهای نفتی و گازی احتمالاً از خواسته‌های تیم اقتصادی مقامات ایران است، افزود: همچنین احتمالا سهم ایران در فروش نفت با چین افزایش می‌یابد و می‌تواند سهم فروش نفت خود را از بازار جهانی دوباره در سبد ارزی داشته باشد.



عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همکاری بین شرکت‌های ایرانی و چینی نقطه عطفی است می‌تواند روابط بین دو کشور را تقویت کند، مطرح کرد: اگر ما بتوانیم از این فرصت خوب استفاده کنیم، به‌یقین در جهت سرمایه‌گذاری چین در مراکز نفت و گاز ایران و تامین دیگر نیازهای تحریمی کشور می‌تواند گشایش خوبی را ایجاد کند./



پایان پیام 

  • کد خبر : 357176
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار