خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/12/10 - 16:32
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
عضو کمیسیون تلفیق بودجه در پاسخ به فضاسازی علیه مجلس که نمایندگان سقف بودجه را افزایش داده‌اند:

برخی دولتی‌ها انتظار دارند مسیر بررسی بودجه غیر از روش فعلی باشد، اگر اینطور است خودشان تصمیم بگیرند و اجرا کنند!

عضو هئیت رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1402 ضمن انتقاد از برخی اظهارات بی اساس پیرو بالابردن سقف بودجه در مجلس گفت: برخی دولتی‌ها انتظار دارند مسیر بررسی بودجه غیر از روش فعلی، حتی بدون تغییرات جزئی باشد، اگر اینطور است خودشان درباره بودجه تصمیم بگیرند و اجرا کنند!

مجید نصیرایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به هجمه صورت گرفته علیه مجلس در زمینه بالابردن سقف بودجه سال 1402 گفت:بررسی بودجه سال 1402 در کمیسیون تلفیق و در مجلس مسیر طبیعی خود را طی می کند اما اگر برخی دولتی ها این انتظار را دارند که مسیر بررسی بودجه سالیانه غیر از روش فعلی طی می شد و حتی تغییرات جزیی هم نداشته باشد، باید دولت خودش درباره بودجه تصمیم می گرفت و آن را اجرا می کرد که این وضعیت قابل قبول نیست.



عضو هئیت رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1402 با بیان اینکه نباید فراموش شود ارسال لایحه بودجه براساس قانون به مجلس و بررسی و تصویب آن معنا و مفهوم خود را دارد، بیان کرد: طبیعی است که در جریان بررسی لایحه بودجه در مجلس تغییراتی و اصلاحاتی رخ  دهد.



عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در بررسی بودجه چند خط قرمز داریم، بیان کرد: ما بنا نداریم تکلیف مالایطاق برای دولت در راستای اجرای بودجه  داشته باشیم و روی این مسئله هم اصرار داشتیم.



نصیرایی با بیان اینکه مجلس از ایجاد هزینه در بودجه بدون درنظر گرفتن منابع پایدار پرهیز کرده و جلوی آن می ایستد، گفت: در جریان بررسی بودجه در مجلس، هم تلاشمان بر این اساس بوده که اینگونه هزینه ها به دولت تحمیل نشود.



عضو هئیت رئیسه کمیسیون تلفیق ادامه داد: همچنین بنده به صراحت عرض می کنم که تمام تلاش نمایندگان عضو تلفیق براین اساس بوده که اجازه ندهند تا سقف بودجه افزایش پیدا کند. در برخی موارد  اگر جایی هم تغییراتی داشتیم مبنایش بر این اساس بوده که به عنوان مثال جامعه کمیته امداد امام خمینی(ره) و یا بهزیستی و یا استخدام نیروهای خدماتی و یا ... را مورد حمایت  قرار دهیم چراکه این مسئله از جمله ماموریت های مجلس یازدهم و البته دولت مردمی است.



حمایت از اقشار ضعیف رسالت مجلس یازدهم است/شاکله بودجه تغییر نکرده است



عضو هئیت رئیسه بودجه سال 1402 با بیان اینکه حمایت از اقشار ضعیف رسالت مجلس یازدهم،گفت:در قالب این رویکرد ممکن است ما در بخش هایی از بودجه آن هم با رای اکثریت اصلاحاتی داشته باشیم که تلاش می کنیم به نحوی منابع درآمدی آن را تنظیم کنیم که بودجه تراز شود تا فشاری روی دولت نباشد.



نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، بشرویه و سرایان تصریح کرد: بنابراین برخی از صحبت ها، واکنش هاو برخی موضوعات از سوی دوستمان در دولت در زمینه بررسی بودجه در مجلس قابل پذیرش نیست.این بحث ها تنها برای یکسری افرادی که می خواهند اختلاف بین مجلس و دولت ایجاد کنند، مناسب است  لذا تقاضا داریم مسئولین هم سنجیده صحبت کنند و در عین حال توجه داشته باشند که امروز مردم از ما کار می خواهند.



عضو هئیت رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه سال آتی با بیان اینکه ما مسئولین باید به اقتصاد و معیشت مردم توجه جدی داشته باشیم، تاکید کرد: مردم انتظار ندارند که ما اختلاف،دعوا و گفت و گوهای بی خاصیت انجام دهیم بعلاوه اینکه شرایط اقتصادی مردم خوب نیست و نباید در این شرایط به برخی مسائل دامن بزنیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 358118
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار