خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/11/12 - 09:37
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
شاوردیان تاکید کرد:

انتقاد از تداوم بی توجهی به حمل و نقل ریلی و ترانزیت کالا / کشور‌های همسایه با صرف هزینه‌های کلان به دنبال ربودن سهم ترانزیت ایران هستند

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: تداوم بی‌توجهی به حوزه حمل و نقل ریلی و ترانزیت کالا آن هم در شرایطی که کشور‌های همسایه با صرف هزینه‌های کلان و مدیریت منظم و یکپارچه به دنبال ربودن سهم ترانزیت کالا ایران در منطقه هستند، صحیح نیست.

آرا شاوردیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نشست مشترک اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی گفت: این نشست با هدف بررسی آخرین وضعیت اقدامات وزارت‌ راه و شهرسازی در حوزه‌های مختلف عمرانی به ویژه حوزه ترانزیت کالا و حمل و نقل ریلی برگزار شد.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در نشست مذکور مسئولان مربوطه گزارشی از اقدامات و برنامه‌های خود ارائه کردند که به دلیل ضعف‌های جدی و نکات مهم مغفول مانده در برنامه‌ها، مسائل مطروحه نیازمند بحث و بررسی دقیق در تمامی ابعاد بود.



وی ادامه داد: متاسفانه فرصت کافی برای بررسی موضوعات کلان و اساسی مرتبط با وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل ریلی و اظهار نظر کارشناسی نمایندگان مجلس و نکته نظراتی که مستقیما خواست و مطالبه مردم و در راستای منافع کشور است، داده نشد و مسئولان  تکلیف گزارشی سطحی و تکراری ارائه کردند.



شاوردیان در ادامه با اشاره به نقش پر رنگ حمل و نقل ریلی و ترانزیت کالا در آینده اقتصادی کشور از کم توجهی مسئولان وزارت راه و شهرسازی به این مهم ابراز گلایه کرد و افزود: اعضای کمیسیون عمران مجلس به دلیل اهمیت موضوع پس از جلسه با وزیر و سایر دستگاه‌های اجرایی به وزارت‌ راه رفته تا پیش از آغاز بررسی جزئیات لایحه بودجه سال آتی، فهم مشترکی میان مجلس و دولت پیرامون چالش‌ها و ضعف‌های موجود ایجاد و مسائل با حساسیت بیشتری بررسی شود اما جلسه در حد انتظار نبود.



عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: در نشست با مسئولان وزارت راه اهتمام کافی برای حل مشکلات مردم و اراده‌ای برای رفع انفعال مدیریتی در شرکت راه آهن که منجر به رشد منفی حمل بار از شبکه ریلی شده دیده نشد! تداوم بی‌توجهی به حوزه حمل و نقل ریلی و ترانزیت کالا آن هم در شرایطی که کشور‌های همسایه با صرف هزینه‌های کلان و مدیریت منظم و یکپارچه به دنبال ربودن سهم ترانزیت کالا ایران در منطقه هستند، صحیح نیست./



پایان پیام

  • کد خبر : 356586
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار