خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/21 - 11:31
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اقتصادی
پور ابراهیمی :

اصلاح ساختار بودجه به وقت برنامه هفتم توسعه ؛ برای انتظام بخشی به منابع و مصارف چارچوب می گذاریم / دست دولت را نمی بندیم

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: انتظام بخشی به ساختار منابع و مصارف دولت در قالب یک رویکرد متوازن برای جلوگیری از ناترازی بودجه یکی از اقدامات مهم و محوری ما در برنامه هفتم توسعه خواهد بود که در چارچوب مشخصی مطرح خواهد شد.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در زمینه توجه به اصلاح ساختار بودجه سالیانه در برنامه هفتم توسعه بیان کرد: برنامه هفتم توسعه ظرفیت خوبی است تا ما به واسطه آن بتوانیم یک انتظام بخشی به نحوه منابع و مصارف دولت در حوزه بودجه سنواتی داشته باشیم.



وی با اشاره به تدوین برنامه های سابق توسعه ای در کشور بیان کرد: در برنامه هایی نظیر پنجم و ششم توسعه به موضوع اصلاح ساختار بودجه تاکید شده است.



پورابراهیمی با بیان اینکه اصلاح ساختار بودجه بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است، تصریح کرد: اصلاح ساختار بودجه امروز به عنوان یک چالش اساسی در بحث تولید تورم در کشور مطرح شده و واقعیت میدانی هم گویای همین نکته است از این رو انتظام بخشی به ساختار منابع و مصارف دولت در قالب یک رویکرد متوازن برای جلوگیری از ناترازی بودجه و جلوگیری از ایجاد کسری در آن جهت عدم تولید تورم در نظام اقتصادی کشور، یکی از اقدامات مهم و محوری ما در برنامه هفتم توسعه خواهد بود که در چارچوب مشخصی مطرح خواهد شد.



پورابراهیمی ادامه داد: البته باید به این نکته اشاره کنم که این احکام ساختاری در بودجه با این رویکرد مدنظر قرار خواهد گرفت که دست دولت بسته نشود./



پایان پیام

  • کد خبر : 359812
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار