خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/08/21 - 10:56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
نخعی در شورای اداری خراسان جنوبی عنوان کرد

گلایه از روند کند رسیدگی‌ها به امور مرزنشینان/ضرورت رسیدگی به مشکلات زیرساختی خراسان جنوبی

رییس مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی در شورای اداری استان از روند کند رسیدگی‌ها به امور مرزنشینان گلایه کرد و خواستار رسیدگی به مشکلات زیرساختی خراسان جنوبی شد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ مصطفی نخعی نماینده مردم نهبندان و سربیشه و رییس مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی در شورای اداری خراسان جنوبی گفت: در لوایح همکاری بسیار خوبی بین قوه قضائیه، مجلس شورای اسلامی و دولت وجود دارد که مصداق‌های متعددی را شامل می‌شود.



وی با اشاره به تلاش نمایندگان خراسان جنوبی در لایحه شورای های حل اختلاف، ادامه داد: از مدیران دستگاه قضائی خراسان جنوبی در راستای حل مشکلات مردم و همکاری با نمایندگان آنان در مجلس تقدیر و تشکر می‌کنم.



نخعی با اشاره به اینکه از قاین و سرایان و فردوس و نهبندان و بیرجند و بشرویه و خوسف و… ظرفیت‌های مختلف از حیث کشاورزی، گردشگری و اقتصادی وجود دارد، گفت: در کنار آن تهدیدهایی نیز وجود دارد که نمونه آن مرز طولانی با افغانستان با توجه به چالش‌های این همجواری و بودن در مسیر تردد انواع قاچاق از مواد مخدر تا سوخت و… است.



وی با تأکید بر اینکه باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم، گفت: البته ما به واسطه عدم استفاده درست از پتانسیل مرز نتوانسته این تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.



رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی در مجلس با بیان اینکه وضعیت مرزنشینان ما به هیچ وجه مناسب نیست، بیان کرد: ما از روند کند رسیدگی‌ها برای مرزنشینان گلایه مند هستیم و هر هفته جوانان ما در جاده و به واسطه قاچاق سوخت جان خود را از دست می‌دهند.



نخعی با تأکید بر برخی از کم کاری‌ها در رسیدگی به وضعیت مرزنشینان، یادآور شد: به نظر من در این حوزه‌ها باید پرونده‌ای با عنوان ترک فعل تشکیل شود.



وی با اشاره به گلایه‌های مردم در زمینه مشکلات زیرساختی، گفت: وسعت بسیار زیاد خراسان جنوبی و فاصله زیاد شهرها از هم موجب شده که برخی از شهرهای خراسان جنوبی از وجود مراکز قضائی بی بهره باشند که در این زمینه باید تدبیر شود.



رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی در مجلس با اشاره به مشکلات مردم در حوزه تملک زمین، یادآور شد: مردم در روستاها برای تملک زمین‌های پدری خود مشکل دارند که در این زمینه باید تسهیل گری شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 351861
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار