خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/09/19 - 15:53
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : استان ها
درخشان:

وزیر صنعت، معدن و تجارت نسبت به تحقق وعده‌های خود در مناطق محروم متعهد باشد

عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس، ضمن انتقاد از عدم پایبندی وزیر صنعت، معدن و تجارت به تحقق وعده‌های خود در مناطق محروم، ضرورت توجه به راه‌اندازی فاز بافندگی کارخانه بافت بلوچ طبق وعده‌های مکرر فاطمی‌امین را متذکر شد.

عبدالناصر درخشان در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از عدم توجه وزیر صنعت، معدن و تجارت به تحقق وعده‌هایش در مناطق محروم با اشاره وضعیت کارخانه بافت بلوچ به عنوان یکی از مصادیق این بی‌توجهی، گفت:  به یکی از بخش‌های صنعت، صنایع مادر است، این صنایع را به جرات می‌توان قلب تپنده اقتصاد هر کشور نامید که آن را به علت جامعیت محصولات و گستردگی خدمات، موتور حرکت صنایع دیگر نیز می‌نامند.



نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، راسک، بمپور، دلگان، فنوج ، لاشار، بنت، آشار و آهوران در مجلس، ادامه داد: وقتی در مختصات استان پهناور سیستان و بلوچستان دقیق می‌شویم به کارخانه بافت بلوچ به عنوان یکی از واحدهای صنعتی مهم در یکی از شهرهای جنوبی این استان می‌رسیم که راه‌اندازی فاز بافندگی آن که زمینه اشتغال جوانان این منطقه را فراهم می‌کند نیازمند حمایت است.



وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی که عنایت ویژه‌ای به استان سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان ایرانشهر دارند بارها پیگیر احیای کارخانه بافت بلوچ شده‌اند چراکه این کارخانه که تنها کارخانه نساجی استان است که با وجود ظرفیت تولیدی و ایجاد اشتغال قابل توجهی فعالیت می‌کرد، در سال‌های اخیر با توجه به مشکلات فراوان و آتش‌سوزی بخش بافندگی آن عملا از شرایط مطلوب فاصله گرفته است.



درخشان اظهار کرد: برغم وعده‌های مکرر وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص برنامه‌ریزی برای خرید و راه‌اندازی ماشین‌آلات بافندگی این واحد صنعتی مهم با گذشت بیش از 3 سال از وعده‌های داده شده تاکنون اقدام عملی در خصوص رفع مشکلات کارخانه مذکور صورت نگرفته است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: بی‌تردید با راه‌اندازی این واحد صنعتی و اجرای طرح بافندگی، چاپ و رنگرزی ضمن تکمیل زنجیره ارزشی تولیدات واحد مدکور موجبات شکوفایی هر چه بیشتر گسترش صنایع بلوچ و اشتغال بیش از 250 نفر دیگر فراهم خواهد شد. که گام مهمی در جهت رفع محرومیت و توسعه منطقه محسوب می‌شود. بنابراین امیدواریم آقای فاطمی امین راهکاری جهت برون‌رفت از این مشکل ارائه نمایند.



عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هم‌اکنون طرح سوالاتی در این رابطه از وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر اینکه با توجه به وعده‌های مکرر جنابعالی چرا تاکنون اقدام عملی در خصوص راه‌اندازی فاز بافندگی بافت بلوچ انجام نشده است؟ چرا به مطالبه تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم فداکار خطه استان سیستان و بلوچستان در خصوص کارخانه بافت بلوچ بی‌توجهی می‌شود؟ در حال پیگیری است./



پایان پیام

  • کد خبر : 353484
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار