خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/30 - 17:33
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : استان ها
محمد مهدی فروردین:

عملیات بهسازی محور فیروزآباد – جم توسط راهداری استان فارس انجام می‌‎شود

نماینده مردم فیروزآباد، قیروکارزین، فراشبند در مجلس سورای اسلامی گفت: عملیات بهسازی محور فیروزآباد - جم بطول ۸۰ کیلومتر در دوفاز توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس انجام خواهد شد.

محمدمهدی فروردین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به بهسازی محور فیروزآباد – جم توسط راهداری استان فارس، گفت: با پیگیری های انجام شده و مساعدت وزیر راه و شهرسازی عملیات بهسازی محور فیروزآباد - جم بطول ۸۰ کیلومتر در دوفاز توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس انجام خواهد شد.



عضو مجمع نمایندگان استان فارس ادامه داد: مبلغ هزینه پیش بینی شده در قرارداد فاز یک بیش از 600 میلیارد ریال و به طول ۲۷ کیلومتر بوده که حدفاصل پلیس راه فراشبند تا ۱۰ کیلومتر بعد از تونل رودخانه هالیگان حد فاصل روستای دژگاه است و این مسیر روسازی و بتن‌ریزی خواهد شد.



وی با بیان اینکه مدت زمان اجرا و نحوه انجام این عملیات در دو فاز دو ماهه و شش ماهه برنامه ریزی شده است، گفت: در فاز اول انسداد کامل محور به مدت دوماه از ابتدای بهمن ماه تا  اواخر اسفندماه ۱۴۰۱ شامل عملیات روسازی بتنی خواهد بود و در فاز دوم عملیات لکه گیری و روکش روی مقاطع روسازی شده بتنی طی مدت شش ماه کاری انجام خواهد شد.



نماینده مردم فیروزآباد، قیروکارزین، فراشبند در مجلس سورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه بار ترافیک این مسیر پرتردد در ایام بهسازی جاده عسلویه به روی مسیرهای مواصلاتی فیروزآباد - قیروکارزین و فیروزآباد - فراشبند - اهرم و سایر مسیرهای در نظر گرفته شده در شهرستانهای همجوار قرار خواهد گرفت، لزوم هوشیاری و آماده باش کلیه نیروهای راهداری، پلیس راه، هلال احمر، اورژانس جاده ای و نیروی انتظامی در سطح استان فارس و شهرستان‌های حوزه انتخابیه را خواستار شد.



فروردین همچنین از مسئولان راهداری استان فارس خواست بعد از اتمام پروژه مذکور نسبت به ترمیم و رفع خسارات وارده احتمالی به مسیرهای جایگزین تدابیر لازم اندیشیده و اقدام شود.



گفتنی است؛ به دلیل حجم انبوه ترافیک زمان اجرائی شدن فاز دوم ترمیم جاده جم - فیروزآباد در سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده است که موارد فنی آن مورد مطالعه واقع گردیده و شامل لکه گیری و روکش آسفالت حدفاصل مجتمع خدمات رفاهی سلامت‌آباد (کیلومتر ۱۴) تا ۱۰ کیلومتر بعد از تونل رودخانه هالیگان (کیلومتر ۹۸) با اعتباری بالغ بر هشتصد میلیارد ریال در حال تامین اعتبار و در دست پیگیری است./



پایان پیام

  • کد خبر : 355716
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار