خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/11 - 10:35
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
ساعدی در بازدید از مجتمع های حل اختلاف شماره دو و سه اهواز:

تقویت شورای حل اختلاف، نتایج بسیار خوبی را در کاهش جدی جرائم و افزایش صلح و سازش بین مردم به دنبال دارد

رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس در بازدید از مجتمع های حل اختلاف شماره دو و سه اهواز گفت: هر چه شورای حل اختلاف تقویت و ارتقاء پیدا کند نتایج بسیار خوبی در کاهش جدی جرائم و افزایش صلح و سازش و گسترش اصلاح ذات البین در بین مردم خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه و رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی در بازدید از مجتمع های حل اختلاف شماره دو و سه اهواز به همراه معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان بیان کرد: باید با کمک گرفتن از ابزارهای عرفی اختلافات مردم در استان را برطرف و مشکلات آنان را کاهش داد.



وی با اشاره به خدمات شوراهای حل اختلاف افزود: اعتقاد داریم که شورای حل اختلاف به عنوان یک نهاد مردمی، سنگینی کار را از دادگستری بر می دارد و جای بسی خوشحالی است که شورای حل اختلاف توسعه پیدا کرده و ظرفیت های فراوانی در جهت احقاق حق دارد که باید مورد حمایت همه جانبه قرار گیرد و ما در نظر داریم با استفاده از ظرفیت مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان در جهت رفع و کاهش مشکلات شورای حل اختلاف گام مؤثری برداریم.



این نماینده مجلس در دوره یازدهم  ادامه داد: نظام حقوقی ما برگرفته از شرع مقدس اسلام است و هرچه به این نظام حقوقی خدمت کنیم به نظم جامعه و پایداری قانون و عظمت آن خدمت کرده ایم.



وی  پیرامون رفع مشکلات و تصویب قانون شورای حل اختلاف قول مساعد داد و افزود: هر چه شورای حل اختلاف تقویت و ارتقاء پیدا کند نتایج بسیار خوبی در کاهش جدی جرائم و افزایش صلح و سازش و گسترش اصلاح ذات البین در بین مردم خواهد داشت.



نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی گفت: از تدابیر ریاست قوه قضاییه این است که با برنامه های راهبردی خود و تشکیل جلسات مشترک با نمایندگان مجلس شورای اسلامی زمینه تعاملات و موجبات خدمتگزاری هر چه بهتر دو قوه را برای مردم فراهم کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 354468
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار