خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/08/28 - 09:04
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
احمدی سنگری با اشاره به نشست خود با وزیر نفت مطرح کرد:

افزایش نرخ بیکاری و سهم ناچیز جوانان نخبه و پژوهشگران برجسته گیلانی در صنعت نفت کشور

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با اشاره به دیدار خود با وزیر نفت، گفت: افزایش نرخ بیکاری و سهم ناچیز جوانان نخبه و پژوهشگران برجسته گیلانی در صنعت نفت کشور محسوس است.

محمدرضا احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در جریان این دیدار به تشریح ظرفیت‌های فراوان حوزه انتخابیه خود پرداخته شد و اظهار کرد: در این دیدار عنوان کردم که شهرهای رشت و خمام و استان گیلان یکی از مهم ترین قطب های صنعتی با اقلیمی سبز در سطح کشور است که علی رغم داشتن جوانان نخبه و پژوهشگران برجسته متاسفانه سهم استان گیلان از این وزارت در بحث پژوهش و همچنین توسعه صنعت ناچیز بوده و متاسفانه با وجود این ثروت خدادادی در کشور شاهد افزایش نرخ بیکاری در استان گیلان هستیم.



نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی ضمن پیگیری مشکلات بیکاری جوانان گیلانی و بی بهره بودن شمال کشور از صنعت نفت باتوجه به پتانسیل منطقه آزاد تجاری انزلی که پل اقتصادی و صنعتی بین همسایگان شمالی ایران است خواستار بررسی زیر ساخت ها برای تاسیس پتروشیمی و صادرات آن به منظور اشتغالزایی چندهزار نفری در استان گیلان شد.



عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی است خاطر نشان کرد: پژوهشگران و نخبگان گیلانی آمادگی دارند تا در پژوهش های مرتبط با صنعت نفت ورود کرده و با توانمندی و پتانسیل بالا گام هایی بلند در توسعه صنعت نفت در عرصه ملی و جهانی بردارند.



وی افزود: در بحث مسئولیت های اجتماعی، در اختیار گذاشتن زمین در روستاها به منظور ساخت مجموعه های ورزشی، در مبحث مرمت و ساخت مساجد و ساختمان های اداری آموزش و پرورش کمک شود زیرا در کاهش آسیب های اجتماعی و رضایت بخشی مردم بسیار تاثیرگذار است.



عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، پیگیری مسائل مرتبط با حوزه نفت و گاز رسانی روستاهای سراسر استان گیلان به ویژه شهرستانهای رشت و خمام را از دیگر موارد مطروحه در این نشست برشمرد./



پایان پیام



خبرنگار: ریحانه ورزنه

  • کد خبر : 352289
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار