خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/25 - 10:42
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : اجتماعی
چه سرنوشتی در انتظار خانه و کاشانه است

یوسفى: برنامه های خوب منتظر عملیاتی شدن

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس برای کنترل بازار مسکن ورود خوشایندی داشته و دو موضوع اصلی یکی جهش تولید مسکن و دیگری بحث مالیات بر خانه‌های خالی  را مورد توجه قرار داده است.

مجتبی یوسفی در گفت و گو با  با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد رشد بی‌رویه قیمت مسکن گفت: در حوزه سیاست‌های کلان اقتصادی برنامه مشخص و مدونی برای نیازهای اصلی مردم مثل مسکن وجود ندارد و متاسفانه به دلیل بى‌توجهى دولت قبلی به موضوع مسکن شاهد رشد ۸۰ درصدی قیمت آن بودیم که  متاسفانه در حال حاضر رهن و اجاره هم برای گروهی تبدیل به آرزو شده است.



 کنترل قیمت مسکن خروج از قیمت‌گذاری سفته‌بازی است



نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای افزود: در دولت هشتم و نهم موضوع مسکن مهر برای تعادل بازار مسکن مطرح و عملیاتی شد، بی‌شک اشکالاتی هم داشت اما نه تنها اشکالات آن رفع نشد بلکه با الفاظی شاهد تعطیلی آن بودیم که امروز هم در بحث تولید مسکن و هم در جهت کنترل قیمت نتوانستیم مسکن را به تعادل برسانیم، البته منظور از کنترل قیمت مسکن خروج قیمت‌گذاری مسکن به لحاظ سفته‌بازی است.



مجلس برای کنترل بازار مسکن ورود خوشایندی داشته و دو موضوع اصلی یکی جهش تولید مسکن و دیگری بحث مالیات بر خانه‌های خالی  را مورد توجه قرار داده است



عضو کمیسیون عمران تاکید کرد: مجلس برای کنترل بازار مسکن ورود خوشایندی داشته و دو موضوع اصلی یکی جهش تولید مسکن و دیگری بحث مالیات بر خانه‌های خالی  را مورد توجه قرار داده است. در خصوص جهش تولید مسکن سه جنبه تولید مسکن از تامین منابع مالی گرفته تا حمایت از انبوه‌سازان و اجاره دهی حرفه‌ای، صنعتی سازی و جرم انگاری برای وزارتخانه دولتی که زمین دولتی دارند و تکمیل قانون مالیات بر خانه‌های خالی مى‌توان انتظار داشت بازار مسکن به تعادل برسد .



وى اظهار کرد: امیدواریم با تلاش دولت آقای رئیسی که امروزه بسیاری از مشکلات مردم تبدیل به گفتمان شده، موضوع مسکن نیز مورد توجه قرار بگیرد و انتظار داریم تمام خواسته‌ها به مرحله اجرا برسند. البته نمی‌توانیم در کوتاه مدت شاهد تحولی بزرگ در کنترل قیمت بازار مسکن باشیم، ما باید تلاش کنیم مقابل افزایش قیمت مسکن را بگیریم تا در روزهای آینده شاهد مدل مشخصی در حوزه مسکن باشیم.



هر ساله طرح‌های متفاوتی برای کنترل قیمت مسکن داده می‌شود



یوسفی ادامه داد:خانه یا مسکن محل آرامش است، هر ساله طرح‌های متفاوتی برای کنترل قیمت و بازار مسکن داده می‌شود که با زندگی ایرانی و اسلامی فاصله دارد، چنین طرح‌هایی نه مورد استقبال متقاضیان نیست، فقط با کنترل بازار مسکن می‌توان رضایت متقاضیان این کالای اساسی را بدست آورد.



نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد:در کمیسیون تلفیق برای اجاره بهای مسکن حدود ۳۶۰ میلیارد تومان پیشنهاد دادیم و تصویب شد، اگر بخواهیم این موضوع را نسبت به سال ۹۸ مقایسه کنیم حدودا ۸۰ هزار میلیارد تومان می‌شود.  در راستای خانه‌دار شدن مردم چه به لحاظ خرید مسکن و چه در جهت رهن و اجاره مجلس تمام قد از مردم حمایت کرده است و باید نظارت‌ها بیش از گذشته شود، بی‌شک پرداخت ۷۰ میلیون برای ودیعه مسکن راه‌گشای خوبی برای خانه‌دار شدن؛  نبوده و نیست.



بیشتر بخوانید: 





عضو هیات رئیسه مجلس در پایان خاطر نشان کرد: سیاست‌های کلی وزارت راه و شهرسازی برای تعادل بازار مسکن خوب بوده است، باید منتظر بمانیم تا ببینیم در عمل چه اتفاقاتی رخ می‌دهد./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 331343
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار