خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/22 - 14:04
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
فاضلی:

کمبود تجهیزات درمانی جان مردم مناطق محروم را به خطر می اندازد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه مشکل کمبود تجهیزات درمانی و وجود راه‌های صعب‌العبور جان مردم مناطق محروم را به خطر می اندازد از عدم تعامل مطلوب وزیر بهداشت با نمایندگان مجلس انتقاد کرد.

ملک فاضلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در مورد انتشار خبری مبنی بر اینکه خانه‌های بهداشت مناطق محروم باید به سرم ضد عقرب و ضد مار تجهیز شوند، گفت: با توجه به شرایطی که در مناطق مرزی همچون سیستان و بلوچستان وجود دارد باید مراکز بهداشتی و درمانی روستایی را به سرم ضد عقرب و ضد مار تجهیز کنند چرا که در مناطقی که صعب‌العبور هستند و دسترسی به مراکز شهری کم است و معمولا در این مناطق عقرب گزیدگی و مارگزیدگی نیز مشاهده می‌شود در صورتی که امکانات لازم وجود نداشته باشد جان افراد به خطر می‌افتد.



نیاز مراکز بهداشتی و درمانی نیکشهر و سراوان به سرم ضد عقرب و مارگزیدگی



نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون باید مراکز بهداشتی و درمانی در نیکشهر و سراوان به سرم ضد عقرب و ضد مار تجهیز شوند، همچنین لازم است به پزشکان مستقر در آنها نیز آموزش اولیه داده شود تا بتوانند به افرادی که دچار مارگزیدگی یا عقرب گزیدگی می‌شوند، کمک کنند و جان آنها را نجات دهند.



وی تصریح کرد: البته تنها استقرار پزشک در مراکز بهداشتی و درمانی این مناطق کافی نیست و باید تجهیزات و داروی مورد نیاز هم در آنها وجود داشته باشد.



فاضلی تاکید کرد: یکی دیگر از مشکلات مهم این منطقه این است که به دلیل نبود راه‌های مناسب روستاهای مجاور مرز، گاه 10 ساعت طول می‌کشد تا بتوانیم افرادی که دچار مارزدگی یا عقرب‌زدگی می‌شوند یا سایر افرادی که با موارد اورژانسی مواجه شده‌اند از جمله زنان باردار را به مراکز بهداشتی و درمانی شهرها برسانیم و این موضوع جان آنها را به خطر می‌اندازد کما اینکه تاکنون شاهد مرگ این افراد هم بوده‌ایم.



وزارت راه و شهرسازی برای رفع مشکلات راه و جاده‌ای مناطق مرزی تدبیری بیندیشد



وی افزود: مشکل راه‌های روستایی در نقاط مرزی به گونه‌ای است که دسترسی بیماران به پاکستان راحت‌تر از رسیدن به شهرهای داخلی است. بنابراین باید وزارت راه و شهرسازی تدبیری برای رفع مشکلات راه و جاده‌ای این مناطق بیندیشد.



فاضلی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت و درمان نیز باید به تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی این مناطق بپردازد به گونه‌ای که دورافتاده‌ترین نقطه کشور باید دارای توانمندترین مراکز در حوزه بهداشت و درمان باشند و به وظایف خود در این زمینه به خوبی عمل کنند.



وزیر بهداشت تعامل خوبی با نمایندگان مجلس ندارد



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، اظهار کرد: متاسفانه وزرای دولت کنونی تنها رای اعتماد را که از مجلس گرفتند، رفتند و به پشت سر خود هم نگاه نکردند، کمااینکه وزیر بهداشت و درمان تعامل خوبی با نمایندگان مجلس ندارد و این در حالی است که وی باید حداقل با نمایندگانی که در حوزه بهداشت و درمانی به ویژه در مناطق محروم فعالیت دارند، ارتباط خوبی داشته باشد.



عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: وزیر بهداشت موظف است خود برای رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان به ویژه در مناطق محروم با نمایندگان مجلس ارتباط بگیرد و از مشاوره آنها بهره‌مند شود تا بتوان با حداقل هزینه به توانمندسازی مراکز بهداشتی و درمانی پرداخت./



پایان پیام

  • کد خبر : 331087
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار