خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/05/03 - 09:55
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
اعظمی ساروئی با اشاره به جولان کرونا هندی در کرمان تاکید کرد:

کرمان شرایط فوق قرمز، پیک سنگین کرونا را می گذارند/ بیمارستان شهرستان عنبرآباد نیازمند توجه جدی وزارت بهداشت است

عضو مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: شدت گیری بیماری کرونای هندی از نوع دلتا در بین مردم هفت گنج جنوب استان کرمان از جمله جیرفت و عنبرآباد را در شرایط فوق قرمز قرار داده است.

ذبیح‌الله اعظمی ساردویی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد شدت گیری بیماری کرونای هندی در جنوب استان کرمان گفت: کرمان امروزه با هفت شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت از ابتدای تیرماه در شرایط ناخوشایند درگیری بیماری کرونا قرار گرفته است، حوزه  دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در راستای کنترل بیماری کرونا تاکنون تلاش بی وفقه ای داشته است، متاسفانه اغلب بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این استان از کمترین خدمات بهداشتی و درمانی برخوردار هستند.



اوج گیری کروناى هندی در استانی دیگر



نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، افزود: اوج گیری این بیماری به قدری زیاد است که حدود ۱۶۰ تخت جدید برای پذیرش بیماران افزایش یافته است، در کنار آن سالن اجتماعات بیمارستان جیرفت برای پذیرش بیماران کرونایی مجهز و آماده خدمات رسانی شده‌اند، در همین راستا، هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نهایت تلاش خود را برای مهیا کردن امکانات و خدمات رسانی برای  بیماران انجام داده است.



استان های محروم از عدالت سلامت محروم نکنید



وی ادامه داد: حضور دکتر جان بابایی معاون محترم وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به جنوب استان کرمان و بازدید از بیمارستان‌های این منطقه علاوه بر دستور تامین امکانات مورد نیاز بهداشتی و درمانی در تقویت و بهبود روحیه کادر درمانی و خدماتی از پرستاران گرفته تا بهیاران بسیار موثر بوده است، امیدواریم این نظارت وزارت  بهداشت در جهت رفع کمبودهای درمانی در حوزه بهداشت و درمان مناطق محروم مداوم باشد تا شاهد کاهش تبعیض درمانی و عدالت سلامت در کل کشور باشیم.



اعظمی یادآور شد: پرستاران و کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی در اقدامی بی سابقه به صورت داوطلبانه و با روحیه  بسیجی در خارج از شیفت کاری خود به بیماران مبتلا به کرونا خدمت رسانی می‌کنند، چنین اقدامی قابل  قدردانی است.



بیمارستان‌های کرمان نیازمند توجه وزارت بهداشت هستند



نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: بی توجهی وزارت بهداشت به عدم تکمیل بیمارستان عنبرآباد نشانه بی عدالتی در حوزه بهداشت و سلامت است. زیرا علاوه بر تخصیص اعتبار لازم برای این بیمارستان، چرا امورات ساخت و تکمیل این بیمارستان در چنین شرایطی که نیاز مبرم است به کندی پیش می رود؟ این مهم یکی از مطالبات اصلی مردم عنبرآباد از دولت جدید است آن هم در شرایطی که حرف اول و آخر  باید عدالت بهداشتی و سلامت در کشور بزنند. لذا نظر وزارت بهداشت در بهانه قرار دادن فاصله کوتاه ۳۰ کیلومتری عنبرآباد تا جیرفت برای کم توجهی به تکمیل این بیمارستان غیر قابل قبول است و  اینجانب پیگیر ساخت و تکمیل شدن بیمارستان عنبرآباد هستم.



مردم دورهمی عروسی و عزا را تعطیل کنند



عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: شدت گیری بیماری کرونا هندی از نوع دلتا در بین مردم هفت گنج  جنوب استان کرمان از جمله جیرفت و عنبرآباد را در شرایط فوق قرمز قرار داده است و شاهد افزایش مرگ و میر بسیاری از افراد هستیم، از همین تریبون از مردم کرمان درخواست دارم از برگزاری مراسم دورهمی، عروسی و عزا جدا خودداری کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 323655
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار