خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/06/02 - 12:42
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
ورناصری:

وزیرپیشنهادی بهداشت برای مدیریت کرونا و تسریع واکسیناسیون برنامه دارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: به وزیر پیشنهادی بهداشت رأی موافق دادم به دلیل اینکه جهت مدیریت همه‌گیری کووید-19 و تسریع واکسیناسیون و ارتقاء امکانات پزشکی و تقویت و استقرار شبکه ملی خدمات سلامت برنامه قابل تامل دارد.

علیرضا ورناصری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در موافقت با وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت سیزدهم، گفت: بهبود عادلانه شاخص‌های سلامت کشور در گرو توجه متعادل و منطقی به نیازهای بهداشتی و نیازهای درمانی است، بیماری‌ها و جمعیت در 3 دهه گذشته تغییر کرده و نیازمند آن است که خدمات فعلی حوزه بهداشت کشور با نیازهای مردم در حال و آینده نزدیک تطبیق داده شود.



نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به وزیر پیشنهادی بهداشت رأی موافق دادم به دلیل اینکه جهت مدیریت همه‌گیری کووید-19 و توسعه و تسریع واکسیناسیون، رفع معضل تاسفبار برخورداری اندک برخی مناطق مانند حوزه انتخابیه من از شاخص‌های سلامت و ارتقاء امکانات پزشکی و تقویت و استقرار شبکه ملی خدمات سلامت برنامه قابل تامل دارد.



وی افزود: همچنین مسئله جمعیت و جلوگیری از روند کاهش نرخ رشد جمعیت، تحول در نظام آموزش و پژوهش علوم پزشکی، کم و کیف ارایه خدمات سلامت، نظام اطلاعات سلامت، دارو و تجهیزات پزشکی، آموزش علوم پزشکی، بازشناسی و ترویج طب سنتی ایرانی، برنامه جامع توانبخشی و سلامت اجتماعی و... از موضوعاتی هستند که این وزیر پیشنهادی به آن‌ها توجه کرده است.  



ورناصری حمایت از نیروهای انسانی حوزه این وزارتخانه را ضروری دانست و افزود: خوشبختانه آقای عین‌الهی در زمینه فراهم کردن تسهیلات لازم برای برخورداری همگان از خدمات درمانی از طریق ایجاد و گسترش مراکز درمانی دولتی و بهبود استاندارد آن‌ها، انواع بیمه‌های درمانی و سایر مشکلات مرتبط به این وزارتخانه راهبرد و برنامه های عملیاتی ارائه داده است.



به گفته این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، درصورتی که وزیر پیشنهادی بهداشت دولت سیزدهم موفق به اخذ رأی اعتماد مجلس شود عملکرد آتی وی در حوزه اجرایی و عملیاتی مورد رصد قرار خواهد گرفت./



پایان پیام

  • کد خبر : 325990
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار