خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/05/23 - 18:59
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
انصاری:

وزرای پیشنهادی نیرو و میراث فرهنگی به ارائه برنامه های خود در حوزه اجتماعی پرداختند

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، از حضور وزرای پیشنهادی نیرو و میراث فرهنگی در این کمیسیون جهت ارائه برنامه‌هایشان در حوزه اجتماعی خبر داد.

مجید انصاری در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  در تشریح نشست نوبت عصر امروز شنبه (23 مردادماه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: در ابتدای این نشست وزیر نیرو به ارائه برنامه‌های خود پرداخت، ضمن اینکه اعضای این کمیسیون نیز به ارائه دغدغه‌های خود پیرامون مسائل اجتماعی در حوزه تامین انرژی پرداختند.



نماینده  ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: یکی از موضوعاتی که با وی مطرح کردیم مربوط به قطعی‌های چندساعتی برق بود که پیامدهای اجتماعی به همراه دارد و تاکید کردیم که ما نباید صرف نگاه سخت افزاری به آن بپردازیم و باید تبعات اجتماعی منفی که در لایه‌های مختلف جامعه به همراه دارد را مورد توجه قرار دهیم. همچنین مسائل مرتبط با حوزه تامین منابع آب و مشکلاتی که مردم در این زمینه با آن مواجه هستند و تاثیرات سوءاجتماعی که در پی دارد، مطرح شد.



وی تصریح کرد: وزیر نیرو به پرسش‌های مطرح شده در حوزه تولید برق پاسخ داد، همچنین به ارائه برنامه‌های خود در جهت تامین منابع آبی مورد نیاز در کشور نیز پرداخت. رویکرد اجتماعی ناشی از تاثیرات سوء برخی از تصمیمات وزارت نیرو هم مورد اشاره قرار گرفت و وزیر پیشنهادی نیرو هم به این دغدغه‌های نمایندگان صحه گذاشت.



 انصاری خاطرنشان کرد: در ادامه این نشست آقای ضرغامی وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم به ارائه برنامه‌های خود برای اداره این وزارتخانه پرداخت.  



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: البته وجوه مشترکی بین دو وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی وجود دارد، کما اینکه موضوع گردشگری می‌تواند موید آمادگی و فراهم کردن مقدمات تامین زیرساخت‌های مورد نیاز در حوزه اشتغال باشد، همچنین به حوزه تامین رفاه اجتماعی دردوران پساکرونا با ترویج گردشگری به ویژه توجه به مقوله عدالت در توریسم و گردشگری و ارتقا جایگاه صنایع دستی همچنین توجه فرهنگی و اجتماعی به حوزه میراث فرهنگی نیز پرداخته شد چرا که اگر به این حوزه به صورت جزیره‌ای نگاه نشود و در این دو وزارتخانه یک نگاه مشترکی وجود داشته باشد می‌تواند زمینه‌ساز همکاری‌های  بسیار خوب و شکوفایی مواردی باشد که در زمره رسالت‌های ذاتی این دو وزارتخانه است.



سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: آقای ضرغامی ضمن تشکر از اعضای کمیسیون اجتماعی برای این نوع نگاهی که به حوزه گردشگری دارند تاکید کرد که بعد از کسب رای اعتماد باید این نوع همکاری بین کمیسیون و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استمرار داشته باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 325036
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار