خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/06/22 - 09:18
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : اجتماعی
بسطامی:

نحوه فعالیت هلدینگ‌های اقتصادی تامین اجتماعی پاشنه آشیل مجلس یازدهم است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: بخش‌های اقتصادی تامین اجتماعی پاشنه آشیل مجلس یازدهم است چرا که در گذشته حیات خلوت بسیاری از مسئولان سیاسی بوده و فعالیت‌های اقتصادی شرکت‌ها و هلدینگ‌های زیرمجموعه آن محل تنازع جریانات سیاسی کشور بوده است.

علی اکبر بسطامی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به مواردی که باید در اولویت برنامه‌های مدیرعامل جدید سازمان تامین اجتماعی قرار گیرد، گفت: بخش‌های اقتصادی این سازمان پاشنه آشیل مجلس یازدهم است به این دلیل که در گذشته حیات خلوت بسیاری از مسئولان سیاسی بوده است.



فعالیت‌های اقتصادی هلدینگ‌های زیرمجموعه تامین اجتماعی پیوسته محل تنازع جریانات سیاسی کشور بوده است



نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به وعده‌هایی که وزیر تعاون جدید برای اداره زیرمجموعه‌های این وزارتخانه به ویژه سازمان تامین اجتماعی داده است، ادامه داد: ما در جلسات مکرری که با وزیر تعاون داشتیم، این نکته را متذکر شدیم که فعالیت‌های اقتصادی شرکت‌ها و هلدینگ‌های زیرمجموعه تامین اجتماعی را که همیشه محل تنازع جریانات سیاسی کشور بوده است، ساماندهی کند.



وی تصریح کرد: یکی دیگر از چالش‌های مهم حوزه تامین اجتماعی به وضعیت بیمه‌های اجتماعی  هم برای افراد روستایی و عشایری و هم سایر افرادی که در کشور با مشکل پوشش بیمه مواجه هستند، برمی‌گردد که انتظار می‌رود وزیر تعاون به آن ورود پیدا کند.



بسطامی خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال یکی دیگر از مواردی بود که از وزیر خواستیم به طور جدی مورد توجه قرار دهد و وی قول داد هر سال یک میلیون شغل ایجاد کند، بنابراین قرار شد سازوکارهای ایجاد آن را در روزهای اول حضورش در وزارتخانه اعلام کند، گرچه بنده معتقدم از توانایی لازم در این حوزه اشتغال برخوردار است چرا که سال‌های زیادی ایجاد80 درصد اشتغال خرد در کشور در حوزه فعالیت کمیته امداد امام خمینی(ره) زیرنظر وی انجام شده است. کما اینکه ما در قانون بودجه سنواتی داریم که اگر سازمان‌ها تا پایان آذرماه هر سال نتوانند اشتغال ایجاد کنند باید اعتبار تخصیص یافته به آنها به دیگر سازمان‌ها اختصاص داده شود اما این موضوع در زمان فعالیت وی در کمیته امداد امام خمینی(ره) اتفاق نیفتاد که بودجه این نهاد به دلیل کم کاری در حوزه ایجاد اشتغال به دیگر سازمان‌ها تسری پیدا کند.



وی اظهار کرد: انحراف معیار اشتغال از دیگر مواردی بود که به هیچ عنوان در حوزه کاری آقای عبدالملکی وجود نداشت کما اینکه بر اساس سامانه رصد پیوسته کارهای خوب و اشتغال مولد را در حوزه مشاغل خرد و خانگی اجرا کرده بود. بنابراین وی می‌تواند یک نگاه جدیدی را بر اشتغال کشور هم برای مسئولان و هم مردم ایجاد کند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: انتخاب افراد برای فعالیت در این سازمان یکی دیگر از مواردی بوده که باید مورد توجه قرار دهد و در انتصابات از ظرفیت افرادی که متناسب با فهم شرایط کنونی دولت و در راستای آرمان‌هایی که اعلام کرده است، فعالیت می‌کنند، استفاده کند تا بتوانند مطالبات مردمی را به درستی محقق کنند.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بنده معتقدم آقای عبدالملکی یک جوان پرشور انقلابی و با تدبیر است و اگر تیمی کاری که دارد همچون وی و آیت‌الله رییسی فعالیت کنند می‌توانند رسالت بزرگ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به سرانجام برسانند چرا که این وزارتخانه خود به اندازه یک دولت مسئولیت دارد و از تمام حوزه‌ها در زیرمجموعه آن قرار دارند بنابراین با تلاش مجدانه‌ای می‌توانند برنامه‌هایشان را به سرمنزل مقصود برسانند و رضایت عمومی را جلب کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 327007
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار