خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/07/29 - 18:43
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : اجتماعی
نماینده ولی فقیه در استان کردستان در دیدار جمعی از اعضای فراکسیون زنان:

مغفول ماندن ارتقای آموزش خانواده /ضرورت توجه به رفع مشکلات زنان سرپرست خانوار و استفاده از ظرفیت نخبگان علمی، افراد شاخص و هنرمندان

نماینده ولی فقیه در دیدار اعضای فراکسیون زنان مجلس با انتقاد از مغفول ماندن ارتقای آموزش خانواده، بر ضرورت توجه به رفع مشکلات زنان سرپرست خانوار و استفاده از ظرفیت نخبگان علمی، افراد شاخص و هنرمندان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، جمعی از اعضای فراکسیون زنان مجلس که به استان کردستان سفر کرده اند، در بدو ورود به این استان با عبدالرضا پورزهی نماینده ولی فقیه  دیدار و گفت و گو کردند.



عبدالرضا پورزهی نماینده ولی فقیه در استان کردستان از اعضای فراکسیون زنان برای سفر به این استان و پیگیری مشکلات حوزه زنان تشکر کرد و گفت: در مدت زمان 14 ماهی که در این استان حضور دارم از طریق مراجعات مردمی در جریان مشکلات استان قرار گرفتم؛ جمعیت استان کردستان یک میلیون و 600 هزار نفر است و 40 درصد جمعیت یعنی نزدیک به 400 تا 500 هزار جمعیت آن را زنان تشکیل می‌دهد.



وی با تأکید بر ضرورت توجه به مشکلات زنان بدسرپرست ادامه داد: باید به سه معضل طلاق، اعتیاد و خودکشی در استان توجه شود البته درصد و میزان این معضلات بالا نیست ولی وضعیتشان تأثیرگذار است.



نماینده ولی فقیه در استان کردستان با ارائه پیشنهاداتی برای مدیریت و پیشگیری این معضلات گفت: ما در حوزه اجرا نمی‌توانیم ورود کنیم اما می‌توانیم برای مدیریت مشکلات تلاش کنیم. توجه به نخبگان علمی، افراد شاخص و هنرمندان و ورزشکاران باید در دستور کار قرار گیرد، برخی تصور می کنند نماینده ولی فقیه تنها به حوزه مذهبی ورود می کند در حالی که ما حوزه‌های دیگر را هم مورد توجه قرار دادیم.



وی با انتقاد از مغفول ماندن ارتقاء آموزش خانواده تصریح کرد: می‌توان این مهم را در مدارس دنبال کرد. همچنین ارتقاء اجتماعی زنان امری ضروری است و هر خانواده‌ای به یک مشاور مذهبی نیاز دارد. ما تلاش خواهیم کرد در این زمینه اقداماتی انجام دهیم.



فاطمه قاسم پور رئیس فراکسیون زنان با تبریک هفته وحدت و ولادت حضرت محمد (ص) گفت: رهبر معظم انقلاب در شروع فعالیت سال دوم مجلس از بازدیدهای میدانی رئیس و نمایندگان مجلس تقدیر کردند و ما هم با توجه به تأکیدات ایشان بازدیدهای میدانی از استان هایی که مشکلات آنها به نسبت سایر استان ها از نرم بیشتری برخوردار هستند را در اولویت قرار دهیم که اولین سفر را به استان کردستان طراحی کرده ایم.



وی ادامه داد: امیدواریم با همکاری بتوان مشکلات را حل کرد و ارتقاء وضعیت زنان و خانواده مورد توجه قرار خواهیم داد البته در رابطه با بحث کولبری در استان کردستان به طور مداوم اظهاراتی مطرح می شود و امیدواریم با همراهی دولت بتوان نسبت به حل مشکلات این استان و همچنین حوزه زنان اقدام کنیم.



شیوا قاسمی پور نماینده مردم مریوان و سروآباد در این دیدار با تبریک هفته وحدت و میلاد حضرت رسول (ص) و ابراز خرسندی از اینکه در این ایام خدمت شما رسیدیم، گفت: شما به عنوان نماینده مردمی، بزرگ و پدر معنوی استان در میان مردم برای بررسی و پیگیری مشکلات شناخته شده هستید.



وی ادامه داد: فراکسیون زنان مجلس به دلیل اهمیت مسائل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و حقوقی به استان سفر کرده تا در جریان مسائل و مشکلات از جمله کولبری زنان در مریوان و سروآباد، اشتغال و مسئله طلاق و فقر فرهنگی و اقتصادی قرار گیرند و با همکاری و هماهنگی و همچنین مکاتبه با دستگاه های مربوطه بتوان آنها را بررسی و در فراکسیون زنان نشست هایی را برای پیگیری آنها برگزار کنیم و امیدواریم بتوانیم از رهنمودهای شما بهره ببریم.



زهرا شیخی در این بازدید با بیان اینکه خداوند را شاکریم که در هفته وحدت در اینجا حضور داریم، گفت: به فراخور تخصصم در حوزه پزشکی و با توجه به اظهارات مطرح شده توسط مشاور حوزه زنان استان امیدواریم بتوانیم در بحث غربالگری و سرطان زنان در کمیسیون بهداشت اقداماتی را شروع کنیم و در این رابطه از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.



سارا فلاحی سخنگوی فراکسیون زنان در ادامه با ابراز امیدواری از اینکه این سفر دستاوردهای موثری را داشته باشد، گفت: بازدید میدانی، بررسی و احصاء مسائل و مشکلات می‌تواند در بحث بودجه ریزی و پیش بینی در طرح ها و لوایح حوزه زنان کمک کننده باشد تا بتوان برای رفع مشکلات زنان تاریخ ساز و شجاع کردستان گامی برداشته شود.



سید مهدی فرشادان نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس با تشکر از خانم قاسم پور برای فراهم کردن زمینه سفر فراکسیون زنان به استان کردستان گفت: استان با معضلاتی مانند بیکاری، طلاق و اعتیاد مواجه است و به گونه‌ای که وضعیت بیکاری زنان از میانگین کشوری بالاتر بوده و نیاز است فراکسیون زنان به صورت تخصصی به این مسائل ورود کند و ما هم در کمیسیون برنامه و بودجه حمایت لازم را خواهیم داشت.



وی ادامه داد: می توان با آموزش و اطلاع رسانی و برنامه ریزی صحیح از معضل طلاق و همچنین اعتیاد در میان زنان جلوگیری کرد./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 329614
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار