خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/05/25 - 16:10
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
در نشست کمیسیون اجتماعی مجلس با وزرای خارجه و بهداشت مطرح شد؛

محوریت دیپلماسی پویا تعامل با همسایگان باشد/ برنامه عین اللهی برای واکسیناسیون حداکثری تا پایان پاییز

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از حضور وزرای خارجه و بهداشت در کمیسیون اجتماعی در نشست پیش از ظهر این کمیسیون خبر داد و گفت: در بخش نخست با حضور دکتر امیر عبدالهیان بردیپلماسی پویا تعامل و با همسایگان تأکید و در بخش دوم دکتر عین اللهی از واکسیناسیون عموم مردم تا پایان پاییز خبر داد.

مجید انصاری در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  در تشریح نشست پیش از ظهر امروز(دوشنبه 25 مردادماه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی که با حضور وزرای  پیشنهادی امور خارجه و بهداشت برگزار شد، گفت: در نشست با امیر عبدالهیان موضوعات مهمی از جمله تأکید بر بهره گیری از سیاست خارجی متوازن، دیپلماسی پویا و تعامل هوشمند با دنیا تأکید شد.



نماینده ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین در نشست با امیر عبدالهیان بر این مسئله تأکید شد که محوریت این تعامل هوشمند و دیپلماسی پویا رابطه با همسایگان ایران به ویژه در غرب آسیا باشد.



وی اضافه کرد: همچنین توجه به فعال کردن بخش خصوصی در کشورهای همسایه به ویژه در حوزه‌های اقتصادی، عمرانی، توجه به ظرفیت صنعت توریسم و گردشگری و استفاده از ظرفیت رایزنان اقتصادی و فرهنگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.



این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: موضوع نابرابری در ارائه خدمات بهداشتی- درمانی یکی از نکات مهم مطروحه در این نشست بود ضرورت اصلاح آن احساس می‌شود. همچنین مواردی از قبیل چابک سازی وزارت بهداشت، تقویت شبکه‎‌های بهداشت روستایی، تأمین دارو و تجهیزات در نشست با وزیر پیشنهادی بهداشت مطرح شد.



وی تأکید کرد: اما مهمترین نکته مطرح شده در نشست امروز موضوع رویکرد وزارت بهداشت و درمان دولت سیزدهم در مقابله با بیماری کرونا بود که عین اللهی با اشاره به رویکرد سایر کشورها در مبارزه با این بیماری بر دو موضوع محدودیت سازی و واکسیناسیون همه جانبه تأکید شد.



سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: وزیر پیشنهادی بهداشت عنوان  کرد که قطعا در بحث محدودسازی ما نمی‌توانیم مثل سایر کشورهای موفق مانند چین تعطیلی کامل را تجربه کنیم اما تمام تمرکز خود را برای تولید و واردات واکسن از کشورهای خواهیم گذاشت تا در پایان فصل پاییز بخش عمده افراد بالای 12 سال واکسینه شوند./



پایان پیام

  • کد خبر : 325364
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار