خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/05/30 - 09:47
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
شاکری:

متولیان حمایت از جانبازان چرا از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کنند

عضو هیات رییسه فراکسیون ایثارگری مجلس شورای اسلامی گفت: بهترین راه تکریم و قدردانی از ایثارگران رسیدگی به امور بر زمین مانده آنها است که سالیان دراز مورد بی‌توجهی و بی‌مهری واقع شده است.

اقبال شاکری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد احقاق حق جانبازان و ایثارگران گفت: یک سری قوانین برای حمایت از این عزیزان تصویب شده است ولی دستگاه‌های اجرایی و دولتی آنها را به صورت ناقص اجرا می‌کنند. به بیانی تمام قوانینی که مجلس تصویب می‌کند اقدام به تفسیر آنها کرده و کامل پیاده نمی‌کنند.



در اجرای قوانین جانبازان و ایثارگران تبیعض‌هایی وجود دارد



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس افزود: در طی سال‌های اخیر در اجرایی شدن قوانین مربوط به ایثارگران تبعیض‌هایی وجود دارد که موجب کدورت و ناراحتی بسیاری از  این عزیزان شده است، زمانی که نام ایثارگران و جانبازان به میان می‌آید این تبعیض‌ها آشکار می‌شود؛ به عنوان مثال درخواست رزمندگان و جانبازان فاقد شغل و بازنشستگی یکی از مهمترین خواسته‌های ایثارگران است، رفع مشکل معیشتی و درخواست جانبازان زیر۲۵ درصد ارتش برای پرداخت کمک معیشتی بر اساس قانون برنامه ششم، طرح تسری امتیازات جانبازان ۲۵ درصد به زیر ۲۵ درصد جانبازی به رزمندگان، در اکثر قوانین ایثارگران با ذکر کلمه۲۵ درصد و بالاتر باعث تبعیض‌های زیادی شده است و ایثارگران فاقد شغل، شاغلان بخش خصوصی در برخی از موارد حتی بازنشسته‌های بخش دولتی نیز دیده نشده‌اند؛ همه این موارد از تبعیض‌هایی است که موجب ناراحتی جانبازان در طی سال‌های اخیر شده است.



با وجود قوانین مصوب، هرگاه جانبازان و ایثارگران واجد شرایط، به بنیاد مراجعه می‌کنند با پاسخ‌های قانع کننده روبرو نمی‌شوند و راهکاری از طرف بنیاد شهید و ایثارگران به آنها ارائه نمی‌شود



شاکری ادامه داد: با وجود قوانین مصوب، هرگاه جانبازان و ایثارگران واجد شرایط، به بنیاد مراجعه می‌کنند با پاسخ‌های قانع کننده روبرو نمی‌شوند و راهکاری از طرف بنیاد شهید و ایثارگران به آنها ارائه نمی‌شود، این عزیزان باید از یک جا مدیریت شوند. شانه خالی کردن هریک از سازمان‌ها و نهادهایی که نام حمایت از این افراد را به دوش می‌کشند اما پاسخگو نیستند جای سوال دارد.



ابهام در قانون حمایت از جانبازان



نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در حال حاضر قانون در مورد جانبازان، ایثارگران مدافعان حرم ابهام بسیاری دارد، رسیدگی به این عزیزان باید زیر نظر یک نهاد باشد که با مشکل روبرو نشوند.



بیشتر بخوانید:





عضو هیات رییسه فراکسیون ایثارگری مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: بهترین راه تکریم و قدردانی از این عزیزان رسیدگی بر امور بر زمین مانده آنها است که سالیان دراز مورد بی توجهی و بی‌مهری واقع شده‌اند، در جلسه‌ای که با وزیر پیشنهادی دفاع داشتیم آخرین وضعیت امور ایثارگران و جانبازان مورد توجه قرار گرفت و فراکسیون ایثارگران و جانبازان مجلس تمام تلاش خود را می‌کند تا وضعیت و شرایط این عزیزان بهبود پیدا کند و حداقل‌های آنها برای زندگی مهیا شود./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 325635
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار