خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/07/17 - 15:38
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
بابایی کارنامی:

طبق قانون دولت باید هزینه ساخت مسکن خانواده های دارای دو فرزند معلول را بپردازد

نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس، براساس قانون بهره‌مندی خانواده‌های دارای دو فرزند معلول به بالا از هزینه ساخت مسکن را منوط به داشتن زمین دانست و تاکید کرد که در این زمینه شفاف‌سازی لازم صورت نگرفته است.

علی بابایی کارنامی در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد انتقاد برخی نسبت به عدم اجرای قانون توسط مسئولان مربوطه برای اختصاص مسکن به خانواده‌هایی که بیش از دو فرزند معلول دارند، گفت: این قانون است و باید هم اجرا شود کما اینکه ما به دلیل اهمیتی که این موضوع دارد بازدیدهای میدانی از مناطق مختلف داشتیم که نشان داد این مصوبه به خوبی در حال اجرا شدن است.



نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته یک ابهاماتی در این زمینه وجود دارد که باید پیرامون آن شفاف‌سازی شود کما اینکه بسیاری از خانواده‌ها در جریان جزییات این مصوبه نیستند.



وی تصریح کرد: اجرای این مصوبه منوط بر این است که خانواده‌های جامعه هدف، زمین برای ساخت مسکن را تهیه کرده باشند و دولت تنها هزینه ساخت آن را پرداخت می‌کند و عدم شفاف‌سازی در این زمینه یک خلاء قانونی است که باید رفع شود.



بابایی کارنامی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون خانواده‌های دارای دو فرزند معلول به بالا چه تحت پوشش نهادهای حمایتی اعم از کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی باشند و چه تحت پوشش این نهادها نباشند، می‌توانند به شرط داشتن زمین، هزینه ساخت مسکن را دریافت کنند.



نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: اگر خانواده‌ای با وجود داشتن زمین موفق به دریافت هزینه ساخت مسکن نشوند به مجلس گزارش دهند که قطعا در این شرایط به دستگاه‌های مربوطه اعم از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی به طور جدی تذکر خواهیم داد.



نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در هر صورت ما در 6 ماه دوم امسال یک ارزیابی از عملکرد دستگاه‌های اجرایی خواهیم داشت و اگر محرز شود که هر کدام از آنها از اجرای قانون عدول کرده‌اند با دستگاه متخلف به طور جدی برخورد خواهیم کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 328510
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار