خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/05/25 - 20:08
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس در حضور وزرای پیشنهادی نفت و اقتصاد تأکید کردند؛

شفافیت در میزان درآمدهای نفتی/ ضرورت هماهنگی در تیم اقتصادی دولت سیزدهم

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به نشست بعد از ظهر این کمیسیون، گفت: در ابتدای نشست بعد از ظهر کمیسیون دو وزیر پیشنهادی نفت و اقتصادی حضور یافتند و به تشریح برنامه‌های خود پرداختند.

مجید انصاری در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  در تشریح نشست بعد از ظهر امروز(دوشنبه 25 مردادماه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی که با حضور وزرای پیشنهادی نفت و اقتصاد برگزار شد، گفت: در بخش نخست نشست نوبت بعد از ظهر کمیسیون اجتماعی جواد اوجی وزیر پیشنهادی نفت حضور داشت که در این نشست گزینه پیشنهادی بر استفاده از مدیران کارآمد و فساد ستیز به ویژه در قراردادهای و پروژه‌های پیمانکاری تأکید کرد.



نماینده ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی افزود: موضوع اصلاح ساختار در وزارت نفت، محرومیت زدایی و مسئولیت اجتماعی و همچنین توسعه پروژه‌های پتروشیمی از جمله مواردی بود که در کمیسیون مطرح شد.



وی، اولویت واگذاری پروژه‌ها به پیمانکاران توانمند داخلی و شفافیت در میزان درآمدهای نفتی از دیگر مواردی بود که اعضای کمیسیون بر آن تأکید کردند.



انصاری یادآور شد: در بخش دیگر این نشست، سیداحسان خاندوزی وزیر پیشنهادی اقتصاد در جلسه حاضر شد که اقدامات اصلاحی در امور مالیاتی به منظور کاهش فرار مالیاتی مورد تأکید قرار گرفت. همچنین تأکید شد که سه ضلع اقتصادی دولت یعنی وزارت امور اقتصاد و دارایی، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی باید هماهنگی و همسویی داشته باشند.



سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: موضوع خنثی سازی تحریم‌ها، هوشمندسازی رصد تراکنش‌های بانکی، رفع موانع کسب و کار، طولانی شدن سیل اخذ مجوزها، عدالت، رونق، تولید ثروت مورد بحث قرار گرفت. همچنین تأکید شد که رفتارهای مدیریتی بر روی ریل قانون باشد و از هرگونه سوگیری پرهیز شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 325385
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار