خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/04/27 - 12:05
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
نماینده مردم تهران در مجلس:

دولت از سر استیصال تصمیم به تعطیلی تهران گرفته است

عضو کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس، با بیان اینکه ما فرصت طلایی تعطیلات نوروز را برای کنترل کرونا از دست دادیم تاکید کرد که باید در کشور یک مرکز تحقیقات تخصصی بررسی ویروس کرونا و روند سیر تحولی آن ایجاد شود.

سید مصطفی میرسلیم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به انتشار خبری مبنی بر تصمیم به تعطیلی 3 روزه تهران و کرج گفت: در شرایطی که در آن قرار گرفته‌ایم دولت از سر استیصال تصمیماتی همچون افزایش میزان تعطیلات اتخاذ می‌کند اما سوال بسیار مهم این است که آیا برای کنترل شیوع کرونا نمی‌شد بهتر از این اقدام کرد؟



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما در این شرایط که در بن بست قرار داریم نمی‌توانیم شاهد این باشیم که مردم در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست بدهند و فوت روزانه حدود 200 نفر عادی شود، بنابراین باید یک اقدام اساسی انجام دهیم.



وی تصریح کرد: بنده در اسفندماه سال 98 تاکید کردم که باید راهکارهای اصولی برای برون‌رفت از بحران ناشی از شیوع کرونا پیش‌بینی کرده تا سریعتر بتوانیم این ویروس را مهار کنیم، ضمن اینکه دولت نیز راهکارهای خوبی در این زمینه ارائه داد، اما اجرا نشده و این معضل جدی گرفته نشد.



میرسلیم خاطرنشان کرد: ما فرصت‌های بسیار طلایی از جمله تعطیلات عید نوروز سال 99 و امسال را داشتیم که آنها را از دست دادیم و در پی آن خسارت‌های بسیار زیادی را هم متحمل شده‌ایم.



وی در قالب پیشنهاد با تاکید بر اینکه به موضوع کرونا باید به صورت جامع نگاه کنیم چرا که تهدید ناشی از گسترش شیوع این بیماری اصلا ساده نیست. افزود: وقتی یک ویروس خطرناکی از یک آزمایشگاهی در دنیا بیرون می‌رود و به تمام کشورها نشت پیدا می‌کند و تمام عالم را می‌گیرد نمی‌توان با آن همچون ویروس سرماخوردگی برخورد کرد.



میرسلیم اظهار کرد: برخی شواهد حاکی از این است که این ویروس را علیه جامعه بشری طراحی کرده بودند، بنابراین باید مشخص شود که کدام افراد یا دولت‌های آسیایی و اروپایی در این زمینه نقش داشته و به تمام مردم دنیا خیانت کردند و این مساله بسیار مهمی بوده که تاکنون هیچ کسی به آن به طور جدی نپرداخته است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: البته شناخت این ویروس خطرناک دست‌کاری شده که با جهش‌های مختلف همراه بوده و نحوه صحیح برخورد با آن جهت درمان و مصونیت‌سازی نیازمند تحقیقات تخصصی در کشور است، و این در حالی است که هنوز در ایران یک مرکز تحقیقات تخصصی که بر روند جهش و شیوع این ویروس اشراف داشته و آن را به طور ویژه بررسی کند، وجود ندارد که مشخص کند این ویروس از نظر بیولوژیک چه سیر تحولی پیدا کرده است و چه درمان‌های موثری برای آن وجود دارد.



عضو کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما در زمینه درمان کرونا یا تولید واکسن تنها راهکار دیگر کشورها را بکار گرفته‌ایم و به طور ویژه، خود راهکاری برای آن نداریم و این در حالی است که این اقدامات باید به طور دقیق و علمی متناسب با نیاز کشور پیگیری شده و نباید تنها در این زمینه به شعار دادن بسنده شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 323349
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار