خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/20 - 17:52
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
مقتدایی:

خواسته مردم اصفهان احیای دوباره زاینده رود است

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: خواسته و مطالبه اصلی مردم اصفهان احیای دوباره زاینده رود و توقف بارگذاری های بی رویه بر این رود است.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد مطالبه کشاورزان گفت: سازمان‌ها و نهادهای دولتی و تعدادی از کشاورزان اصفهان از خشکسالی و کاهش بارندگی آسیب جدی دیده‌اند و خواهان تامین حقابه کشت پاییزه خود هستند، در چند روز گذشته کشاورزان خواسته خود را با تجمع در کنار رودخانه زاینده رود ابراز داشته‌اند. گفتنی است که امروزه ذخیره سد زاینده رود ۱۷۵ میلیون مترمکعب و ورودی سد ۹.۵ و خروجی آن ۱۲.۵ مترمکعب بر ثانیه رسیده است.



کشاورزان از خشکی زاینده رود بیشترین آسیب را دیدند



نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز خشکی زاینده رود تنها مربوط به اصفهان نیست، این موضوع ابعاد گسترده تری از مسائل و مشکلات را در بر می‌گیرد در این بین کشاورزان جزو گروهها و اقشار آسیب پذیر ناشی از این تغییرات اقیلمی هستند.



در میان برخی از اقشار و انصافی دیگری که به نوعی با مقوله آب در ارتباط هستند این تفکر شکل گرفته است که  که گویی مسئولان  مربوطه از شورای عالی آب تا  وزارت نیرو از اهتمام لازم برای حل مشکلات مردم اصفهان برخوردار نیستند



مقتدایی تاکید کرد: در میان برخی از اقشار و انصاف دیگری که به نوعی با مقوله آب در ارتباط هستند این تفکر شکل گرفته است که گویی مسئولان مربوطه از شورای عالی آب تا وزارت نیرو از اهتمام لازم برای حل مشکلات مردم اصفهان برخوردار نیستند. تجمع اخیر کشاورزان گویای این مطلب است که موضوع آب در اصفهان بسیار جدی تر از آن است که در حال حاضر شاهد آن هستیم. 



دیدار کشاورزان با وزیر نیرو



نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: نمایندگان مردم اصفهان در جلسه ای که با رئیس جمهور داشتند٬ در مورد مسئله آب بحث و گفت و گو کردند، خواسته و مطالبه اصلی مردم اصفهان احیای دوباره زاینده رود و توقف بارگذاری‌های بی رویه بر این رود است و همچنین روز جمعه از وزیر نیرو برای حضور در اصفهان دعوت شده است، بی شک جمعی از کشاورزان در این دیدار حضور خواهند داشت.



بیشتر بخوانید:



حقابه زاینده رود صرف کاشت درختان هلو و بادام بر روی کوه ها شده است



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اصفهان یکی از قطب‌های تولید کننده کالای اساسی از جمله گندم بوده است و در نتیجه خشکسالی‌های اخیر و بی مدیریتی در عرصه توزیع آب٬ بخش قابل توجهی از کشاورزی اصفهان متوقف شده است و از این جهت درآمد کشور متضرر شده و همچنین این موضوع تهدیدی برای امنیت غذایی کشور محسوب می‌شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 331017
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار