خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/07 - 14:48
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
یوسفی:

حذف ارز 4200 عواقبی جدی برای معیشت مردم خواهد داشت

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: باید برنامه مدونی را برای عرضه و یا حذف ارز۴۲۰۰ تومانی در نظر بگیریم تا در مرحله اول شاهد کاهش قیمت کالاهای اساسی و در مرحله دوم شاهد متناسب سازی حقوق و دستمزد باشیم.

مجتبی یوسفی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد شکاف عمیق بین حقوق کارگران و تورم موجود در جامعه گفت: دو مسئله اساسی در حال حاضر مورد توجه دولت سیزدهم است؛ موضوع سلامتی و معیشت مردم که هر دو از اولویت‌های کاری دولت رئیسی است. 



نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای افزود: در حوزه سلامت٬ دولت سیزدهم توانست با تزریق ۱۱۰ میلیون دوز واکسن کرونا بخش بزرگی از جامعه را واکسینه کرده که این موضوع نشان دهنده این است که با عزم و اراده و با همت متخصصان و نگاه به ظرفیت‌های داخلی می‌توانیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم. 



رشد لحظه‌ای قیمت کالاهای اساسی



وی ادامه داد: بهبود شرایط اقتصادی و معیشت مردم به ویژه اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه مثل کارگران، کارمندان و بازنشستگان و کسانی که درآمد پایداری ندارد و حداقل دستمزد را دریافت می‌کنند و معیشت آنها در شرایط عادی به سختی تامین می‌شود٬ در اولویت دولت سیزدهم است اما متاسفانه شاهد رشد لحظه‌ای قیمت کالاهای اساسی هستیم.



در شرایط تورمی و گرانی‌های بی پایه و اساس٬ دولت باید در دو بخش کنترل قیمت‌ها و نبود نظارت بر بازار مصرف کالاهای اساسی و از طرفی افزایش پایه پولی و چاپ پول بدون پشتوانه اقداماتی انجام دهد



نماینده مردم در مجلس یازدهم اظهار کرد: در شرایط تورمی و گرانی‌های بی پایه و اساس٬ دولت باید در دو بخش کنترل قیمت‌ها و نبود نظارت بر بازار مصرف کالاهای اساسی و از طرفی افزایش پایه پولی و چاپ پول بدون پشتوانه اقداماتی انجام دهد.



شکاف عمیق بین حقوق کارگران و تورم حاکم



عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم با اشاره به اینکه افزایش حقوق در مقابل تورم امر بدیهی است٬  گفت: افزایش حقوق و دستمزد که امری کاملا طبیعی است و نمی‌توانیم برعکس این ماجرا عمل کنیم؛ به بیانی دیگر در مقابل تورم٬ افزایش حقوق را اعمال نکنیم. با تمام تلاش مجلس برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان و کارگران٬ باز هم شاهد شکاف عمیق بین حقوق اقشار ضعیف جامعه و تورم هستیم. قطعا باید در کنترل تورم و افزایش حقوق به سمت اجرایی شدن عدالت پیش برویم و حمایت از دهک های ضعیف جامعه را با برنامه‌های مدنظر داشته باشیم که در کوتاه مدت در تامین معیشت خود دچار مشکل نشوند.



وی یادآور شد: اگر ارز ۴۲۰۰ تومانی را به طور کامل حذف کنیم عواقبی به دنبال دارد که بدون شک در معیشت جامعه تاثیر مستقیمی خواهد داشت. 



بیشتر بخوانید:





عضو هیات رییسه مجلس شورای در پایان خاطر نشان کرد: از طرفی این ارز دولتی که برای تهیه کالاهای اساسی اختصاص داده شده است٬ به دست تولید کننده و مصرف کنندگان واقعی نمی‌رسد و تنها سود اصلی آن در جیب دلالان خواهد بود. در این بین نه حذف یک شبه ارز دولتی درست است و نه رسیدن آن به دست دلالان؛ باید برنامه مدونی را برای عرضه و یا حذف ارز۴۲۰۰ تومانی در نظر بگیریم تا در مرحله اول شاهد کاهش قیمت کالاهای اساسی و در مرحله دوم شاهد متناسب سازی حقوق و دستمزد باشیم./



پایان پیام



 



 

  • کد خبر : 329906
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار