خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/05/24 - 18:17
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
شیخی تشریح کرد:

جزئیات نشست کمیسیون بهداشت با وزرای پیشنهادی نیرو، نفت و راه و شهرسازی

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس جزئیات نشست این کمیسیون با وزرای پیشنهادی نیرو، نفت و راه و شهرسازی را تشریح کرد.

زهرا شیخی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست امروز ( یکشنبه، 24 مردادماه) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با وزرای پیشنهادی نیرو، راه و شهرسازی و نفت، گفت: وزرای پیشنهادی برنامه‌های خود را تشریح و نمایندگان دغدغه های خود در حوزه نیرو، راه و شهرسازی و نفت را مطرح کردند.



وی افزود: اعضای کمیسیون در نشست با علی اکبرمحرابیان وزیر پیشنهادی نیرو از بحران کم‌ آبی و وضعیت قطعی آب و برق ابراز نگرانی و بر ضرورت رعایت حقابه‌های شرب، کشاورزی، صنعت و محیط زیست تاکید کردند.


 


نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم ادامه داد: حل معضل کمبود آب به صورت ریشه‌ای و بنیانی و با نگاه ستادی و غیرسیاسی، توجه به استحصال انرژی‌های نو به ویژه خورشیدی و بادی، توجه به امنیت غذایی، استفاده از نیروهای متخصص، اصلاح الگوی کشت و سیستم آبرسانی کشاورزی و همچنین مدیریت مصرف آب از جمله مباحثی است که اعضای کمیسیون در نشست با وزیر پیشنهادی نیرو مطرح کردند.


 


وی یادآور شد: همچنین محرابیان تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی، مدیریت مصرف آب و تمرکز بر انرژی های تجدیدنظر را از جمله برنامه های خود دانست.


 


سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور جواد اوجی وزیر پیشنهادی نفت در این کمیسیون، گفت: اوجی سوابق کاری خود در بخش‌های مختلف صنعت نفت و اولویت‌های کاری خود برای رفع چالش‌های پیش روی صنعت نفت را تشریح کرد.


 


وی افزود: نمایندگان توجه جدی به بومی‌سازی امکانات و تجهیزات صنعت نفت، تکریم منابع انسانی و بهره‌گیری از توان نیروهای متعهد و متخصص را مورد توجه قرار دادند و همچنین وزیر پیشنهادی نفت توسعه بهره‌برداری از میادین مشترک نفت و گاز، جلوگیری از خام فروشی، اصلاح الگوی مصرف و همچنین استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را از جمله برنامه های خود برشمرد.


 


شیخی ادامه داد: نمایندگان همچنین در نشست با رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی بر ضرورت رفع نقاط حادثه خیز، ارائه برنامه جامع و راهکارهای عملیاتی برای کاهش تصادفات جاده ای، توسعه حمل و نقل ریلی و هوایی، تکمیل و رفع مشکلات مسکن مهر و بهسازی و ساماندهی بافت‌های فرسوده شهری تاکید کردند و وزیر راه قول داد که در صورت رای  اعتماد این موارد را در اولویت برنامه های خود قرار دهد.


 


پایان پیام
  • کد خبر : 325195
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار