خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/06/20 - 10:22
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : اجتماعی
حسینی:

تنوع قراردادهای کار اجحاف و سوء‌استفاده‌ها را افزایش داده/ ضرورت همکاری دولت با مجلس برای ساماندهی استخدام کارکنان

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از اینکه تنوع قراردادهای کار اجحاف و سوء‌استفاده‌ها را افزایش داده است، گفت: حق‌خوری‌ها و کمبودهای موجود ناشی از تنوع قراردادها است و اگر دولت ما را در به نتیجه رسیدن طرح ساماندهی استخدام کارکنان کمک کند شاهد رفع این مشکلات خواهیم بود.

سیدکریم حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با تاکید بر ضرورت توجه جدی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به اصلاح بدنه مدیریتی، گفت: با توجه به گستردگی کار، تنوع و شاخه‌های مختلف این وزارتخانه‌ باید بتوان مدیریت توانمند، کارآمد و سالمی را در آن داشته باشیم.



وی با انتقاد از اینکه در سال های گذشته شاهد سیستم مدیریتی کارآمد و پرتلاش در وزارت کار نبودیم، افزود: اگر بتوان مدیریت کارآمد را به ‌عنوان اولویت مورد تاکید قرار دهیم می‌توانیم از وزارت کار انتظار اصلاح سیستم واگذاری‌ها، اشتغال و مدیریت کار را داشته باشیم.



نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس یازدهم با بیان اینکه بخش تعاون می‌تواند گره‌های زیادی را در حوزه اشتغال و مردمی کردن اقتصاد رفع کند، ادامه داد: اگر مدیریت کارآمد و سالمی در حوزه هلدینگ‌ها و شرکت‌هایی که به انحای مختلف در این حوزه فعالیت دارند وجود داشته باشد می‌تواند تاثیر مناسبی در توسعه متوازن در سطح کشور داشته باشد.



حسینی تاکید کرد که اشتغال و معیشت تنها وظیفه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیست بلکه وزارتخانه‌ها و دولت باید برای رفع مشکلات معیشتی و اشتغال همکاری مناسب را با هم داشته باشند.



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد قراردادهای موقت کار، گفت: ساماندهی استخدام کارکنان دولت از جمله مواردی است که در دستور کار کمیسیون اجتماعی و مجلس قرار دارد زیرا تنوع قراردادها آفت‌ و معضلی است که انگیزه‌ را از کارگران، کارکنان و کارمندان گرفته و حق‌خوری‌ها و کمبودهای موجود ناشی از تنوع قراردادها است و اگر دولت ما را در به نتیجه رسیدن طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت کمک کند شاهد رفع این مشکلات خواهیم بود.



وی یادآور شد: به ‌دنبال این هستیم تنوع قراردادها را تا جایی‌که مقدور است کاهش دهیم و حداقل عناوین را داشته ‌باشیم زیرا تنوع قراردادها اجحاف و سوء‌استفاده‌ها را افزایش داده است.



دولت دوازدهم در مورد ساماندهی قراردادها با مجلس همکاری نکرد



نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس یازدهم با بیان اینکه کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم از ابتدای فعالیت به موضوع ساماندهی قراردادها ورود کرده است، افزود: متاسفانه بدنه دولت به ‌ویژه سازمان‌های مرتبط همراهی لازم را با ما نداشتند و در برخی موارد هم در تقابل با این موضوع بودند و امیدواریم بتوانیم در دولت سیزدهم هر چه سریع‌‌تر این مهم را تعیین تکلیف کنیم تا کارمندان و کارگران سازمان‌ها، نهادها و شرکت‌ها بتوانند با اطمینان خاطر به کار خود ادامه دهند و امنیت شغلی به‌ویژه امنیت روانی داشته باشند.



حسینی بر ضرورت حمایت قاطع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کارگران تاکید کرد و ادامه داد: همچنین وزارتخانه باید اصلاح برخی قوانین و مقرراتی که متأسفانه منافذی را برای اجحاف در حق کارگران  ایجاد کرده را با همکاری مجلس مورد توجه قرار دهد.



تعاونی‌ها باید جایگاه واقعی خود را پیدا کنند



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تعاونی‌ها باید جایگاه واقعی خود را پیدا کنند، گفت: به‌طور قطع تمرکززدایی در این حوزه لازم است و باید تفویض اختیار و اختیارات لازم به استان ها داده و از سویی فضای کسب ‌و کار در این حوزه تسهیل شود و بانک ‌هایی که به شکلی به حوزه تعاون وزارت‌خانه وصل هستند همراهی و همکاری حداقلی و همراهی لازم را داشته باشند./



پایان پیام

  • کد خبر : 326780
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار