خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/05/04 - 16:50
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
انصاری خبر داد:

تصویب کلیات لایحه حمایت از زنان در برابر خشونت در کمیسیون اجتماعی مجلس

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، از تصویب کلیات لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت و طرح اصلاح قانون تاسیس شرکت‌های توسعه عمران شهرستانی در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

مجید انصاری در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح دستورکار امروز(دوشنبه چهارم مردادماه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: در این نشست لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت مورد بررسی قرار گرفته و کلیات آن به تصویب رسید.



نماینده  ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی، افزود: در ادامه قرار بر این شد که جزییات این لایحه در کمیته آسیب‌های اجتماعی کمیسیون اجتماعی مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه آن در قالب گزارش در جلسه کمیسیون ارائه شود.



تصویب کلیات طرح اصلاح موادی از قانون تاسیس شرکت‌های توسعه عمران شهرستانی یا استانی



وی تصریح کرد: بررسی طرح اصلاح موادی از قانون تاسیس شرکت‌های توسعه عمران شهرستانی یا استانی از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و کلیات آن به تصویب رسید.



انصاری خاطرنشان کرد: این قانون از گذشته وجود داشت، اما طراحان این طرح، دو پیشنهاد ارائه داده بودند که به صورت تلفیقی در کمیته تعاون این کمیسیون با حضور آنها مورد بررسی قرار گرفته بود و در نهایت عنوان آن به طرح اصلاح موادی از قانون تاسیس شرکت‌های توسعه عمران اعم از شهرستانی یا استانی تغییر یافت.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: در این نشست مواد 1 تا 4 و تبصره‌های ذیل آنها مورد بررسی قرار گرفته و به تصویب رسید، همچنین ماده 5 این طرح نیز به کمیته تعاون ارجاع شد تا به طور دقیق‌تر مورد بررسی قرار گیرد چرا که برخی معتقدند عباراتی که در آن وجود دارد نیاز به شفافیت بیشتری دارد، سپس نتیجه بررسی‌های صورت گرفته در این کمیته در قالب گزارش در نشست کمیسیون اجتماعی ارائه خواهد شد.  



سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مهمانان حاضر در این نشست، یادآور شد: در این نشست معاون حقوقی قوه قضائیه و نمایندگانی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی حضور داشتند./



پایان پیام

  • کد خبر : 323764
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار