خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/15 - 14:58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
بهروزی فر:

تصویب طرح مدیریت تعارض منافع باعث ایجاد عدالت در سطح مدیریتی کشور می‌شود

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس، تصویب طرح مدیریت تعارض منافع را گامی موثر در جهت ایجاد عدالت در سطوح مختلف مدیریتی در کشور دانست.

خلیل بهروزی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، تصویب طرح مدیریت تعارض منافع را گامی مثبت در جهت اجرای عدالت نسبی در سطح مدیریتی کشور دانست و افزود: این طرح که کمیسیون اجتماعی مجلس مصوب کرد و کلیات این طرح در  صحن مجلس نیز به تصویب رسید نقش موثری در ایجاد یک عدالت نسبی در حوزه مدیریت سطوح کلان، میانی و حتی پایینی در قوای سه‌گانه خواهد داشت.



تصویب این طرح مدیران را ملزم به ارائه خدمات صادقانه و بی‌منت به مردم می‌کند



نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی که انجام دادیم بعد از تصویب این طرح، افرادی که در سطوح مدیریتی عالی و میانی در سطح ملی مسئولیت‌هایی را می‌پذیرند، ملزم می‌شوند از آن جایگاه برای ارائه خدمات صادقانه و بی‌منت به مردم بهره‌مند شوند لذا تبدیل این طرح به قانون به رفع یک مساله و دغدغه بسیار مهم که پیوسته در کشور وجود داشته است، منتهی می‌شود.



وی تصریح کرد: به دنبال تصویب این طرح، افرادی که امروز دارای هلدینگ یا شرکت هستند یا کار اقتصادی انجام می‌دهند و تاکنون از موقعیت و جایگاه خود سوءاستفاده کرده‌اند قطعا نمی‌توانند به این رویه ادامه دهند، بنابراین بسیاری از اقداماتی که جنبه رانت دارد و افرادی که از جایگاه خود در جهت تامین منافع شخصی سوءاستفاده می‌‎کنند خودبخود حذف خواهند شد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: البته مجلس بعد از تصویب این طرح نیز با نظارت دقیق بر حسن اجرای مرّ قانون و حتی نحوه تدوین و تصویب آئین‌نامه‌های اجرایی آن توسط وزارتخانه‌ها اجازه نمی‌دهد که این قانون را به انحراف ببرند. بنابراین مطمئن هستیم که با تصویب  این طرح به بخش اعظمی از سودجویی و فرصت‌طلبی مدیران امروز جامعه در سطح کلان پایان داده می‌شود.



عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: تصویب این قانون، مردم را نیز که امروز از وجود تعارض منافع بین مدیران عاصی شده‌اند به آرامش می‌رساند و آنها را به ایجاد عدالت نسبی در سطح مدیریتی امیدوار می‌کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 330570
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار