خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/05/24 - 16:58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
انصاری با اشاره به حضور وزرای علوم و دادگستری در کمیسیون اجتماعی مطرح کرد:

تأکید بر تحول در دانشگاه‌‎ها توسط وزارت علوم و نظارت وزارت دادگستری بر بازار

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از حضور وزرای پیشنهادی علوم و دادگستری در کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد و گفت: در این نشست نوبت بعد از ظهر برنامه‌های وزاری پیشنهادی این دو وزارتخانه مورد بحث و برررسی قرار گرفت.

مجید انصاری در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  در تشریح نشست امروز عصر (یکشنبه 24 مردادماه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی که با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری و حسین رحیمی وزیر پیشنهادی دادگستری برگزار شد، عنوان کرد: دو وزیر پیشنهادی برنامه‌های خود را ارائه و درباره محورهای مطرح شده در نشست، بحث و بررسی‌هایی صورت گرفت.



نماینده ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارائه برنامه از جانب وزیر پیشنهادی علوم، افزود: از جمله مباحث مطرح شده در نشست این کمیسیون در حضور دکتر زلفی‌گل، موضوع تحول در وزارت علوم و دانشگاه‌ها بر اساس مأموریت دولتی انقلابی و نحوه حمایت وزارت علوم از نخبگان بود.



وی اضافه کرد: همچنین مسئله نحوه آمایش آموزش عالی، کیفی سازی پایان نامه‌ها، تغییر سرفصل‌های آموزشی با محوریت دروس کاربردی و بومی، رابطه صنعت و دانشگاه، توجه وزارت علوم به مبحث اشتغال و ارتقای جایگاه بانوان از جمله مواردی بود که در حضور وزیر پیشنهادی علوم مورد بحث قرار گرفت.



این نماینده مردم در مجلس درباره بخش دوم نشست امروز کمیسیون که با حضور فناوری حسین رحیمی وزیر پیشنهادی دادگستری برگزار شد، گفت: در این نشست نیز مباحثی همچون ضعف نظارت بر بازار، موضوع کنوانسیون مبارزه با فساد اداری، تقویت شورای سیاستگذاری مالکیت فکری، حمایت از حقوق کودکان مطرح شد.



سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: وزیر پیشنهادی دادگستری نیز از نمایندگان درخواست کرد که در زمینه‌های مطرح شده کمک کنند تا با رفع این کاستی‌ها نسبت به کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه اقدام شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 325168
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار