خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/06/02 - 11:39
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : اجتماعی
محمد بیگی تاکید کرد:

برقراری عدالت در سلامت مهمترین ماموریت وزیر بهداشت و درمان

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: امروزه کشور در شرایط  فوق بحرانی سلامت قرار دارد و از اولویت‌ برنامه‌های وزیر پیشنهادی مبارزه با بیماری کرونا، واکسیناسیون عمومی و اجرایی عدالت در سلامت برای کل کشور است.

فاطمه محمدبیگی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بهرام عین اللهی برای سکانداری این وزارتخانه از طرف حجت الاسلام رئیسی رییس جمهور منتخب سیزدهم به مجلس پیشنهاد شده است، که شخصیتی انقلابی و برخاسته از بطن جامعه است و برنامه‌های جامع و کاملی برای سلامت کشور دارند. امروزه کشور در شرایط  فوق بحرانی سلامت قرار دارد و از اولویت‌ برنامه‌های وزیر پیشنهادی مبارزه با بیماری کرونا، واکسیناسیون عمومی و  اجرایی عدالت در سلامت برای کل کشور  است. 



وی افزود: برگزاری اردوهای جهادی در مناطق محروم در راستای درمان بیماری‌های چشمی، راه اندازی دانشگاه‌های طب سنتی و پذیرش دانشجو در این رشته از جمله اقدامات وزیر پیشنهادی در منصب معاونت بوده است.



درمان بیماری کرونا تنها از طریق رعایت پروتکل‌های بهداشتی



سخنگوی فراکسیون طب سنتی مجلس ادامه داد: درمان بیماری کرونا تنها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ممکن می‌شود، در طول حدود دو سالی که بیماری کووید ۱۹ تمام کشور را در برگرفته تقویت طب سنتی می‌تواند کمک بزرگی به علم پزشکی باشد.



وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت و درمان پزشکی اعتقاد محکمی بر سیاست‌های افزایش جمعیت دارند، اجرای کامل طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده از دیگر برنامه‌های ایشان  است



محمدبیگی ادامه داد: وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعتقاد محکمی بر سیاست‌های افزایش جمعیت دارند، اجرای کامل طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده از دیگر برنامه‌های وزیر پیشنهادی است، در حال حاضر هنوز طرح جوانی به تصویب شورای نگهبان نرسیده است اما به محض قانونی شدن، این طرح در دستور کار قرار خواهد گرفت.



کمبود پزشک جدی است



نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز با اشاره به کمبود پزشک در کشور تاکید کرد: طبق آخرین آمار مرکز پژوهش‌های مجلس و چندین پژوهشکده سرانه پزشک در دنیا ۳۵ به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر است که در کشور ما ۱۹/۶ به ازای هر 100 هزار نفر است، این اعداد و ارقام نشان می‌دهد که کشور به شدت با کمبود پزشک روبرو است، در کنار کمبود توزیع نامناسب پزشکان و مواردى نظیر کلانشهر محوری و پایتخت گزینی پزشکان به کمبود نیروى متخصص در دیگر نقاط کشور دامن می‌زند و همین عاملی شد تا  علیرغم تلاشی که برای بومی گزینی و سهمیه ارسال پزشکان به مناطق محروم داشته باشیم؛ لذا وزیر پیشنهادی برای جبران کمبود پزشک در مناطق محروم برنامه‌های مناسبی در نظر دارد، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم در این راستا اقدامات موثری خواهد داشت.



محمدبیگى ادامه داد: در حال حاضر تعداد بیمارانی که به پزشکان و دستیاران مراجعه می‌کنند بیش از توان و ظرفیت آنهاست، کشور سخت درگیر بیماری کرونا است و با خستگی کادر درمان روبرو هستیم، بی شک این  ماجرا به ضرر کادر درمانی کشور خواهد بود.



بیشتر بخوانید:





عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم در پایان خاطرنشان کرد: توجه به خودکفایی کشور در تامین دارو، واکسن و تجهیزات پزشکی؛ توجه به ایجاد رضایتمندی در نیروهای انسانی کارآمد و ارتقای نظام مراقبت‌های بهداشتی و پوشش بیمه‌ای مادران و کودکان دهک‌های پایین، درمان ناباروری، حمایت از مادران دانشجو و همچنین توزیع عادلانه پزشک متخصص در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از دیگر برنامه‌های وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت است که امیدوارم با انتخاب ایشان شاهد تحولی بزرگ در نظام سلامت کشور باشیم./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 325971
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار