خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/06/31 - 14:33
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
بابایی کارنامی در واکنش به انتقاداتی پیرامون نحوه اعطاء تسهیلات وام 100 میلیونی به بازنشستگان:

بازنشستگان باید امکانات رفاهی را در خانه‌هایشان تحویل بگیرند

نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس، نحوه اعطاء تسهیلات وام 100 میلیونی به بازنشستگان تامین اجتماعی را رویه‌ای غلط دانست و تاکید کرد که بازنشستگان باید امکانات رفاهی را در خانه‌هایشان تحویل بگیرند نه اینکه مسئولان مربوطه با اقدامات سختگیرانه آنها را درگیر بروکراسی اداری کنند.

علی بابایی کارنامی در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد وجود انتقاداتی پیرامون نحوه اعطاء تسهیلات وام 100 میلیون تومانی به بازنشستگان  با سود 18 درصد در قالب طرح کرامت بانک رفاه که با شرط واریز کردن 100 میلیون به حساب بانک مربوطه و دریافت وام بعد از گذشت 3 ماه و با معرفی چند ضامن رسمی پرداخت می‌شود، گفت: اگر اصل را بر این بگذاریم که این خبر صحت داشته باشد، رویه درستی نیست چرا که بازنشستگان نباید درگیر ارائه ضامن و مباحثی که برای آنها تعهدات بانکی سنگین ایجاد می‌کند، باشند، بنابراین اگر برای این قشر در بحث مالی این سیاست‌ها را اعمال کنیم اقدام صحیحی نیست.



کمیسیون اجتماعی از رییس جدید صندوق بازنشستگی جهت ارائه توضیحات دعوت خواهد کرد



نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما باید رفاه را به صورت منطقی، شفاف و ساده در اختیار بازنشستگان قرار دهیم و روش‌های سختگیرانه در مورد روابط بانکی سیاست غلطی است که صندوق بازنشستگی اگر واقعا این سیاست را اعمال کرده، روش صحیحی نیست.



وی تصریح کرد: بنده به این دلیل که هنوز از صحت و سقم این خبر اطمینان ندارم اگر فرض بر تایید آن بگذاریم آن را روشی غیر منطقی می دانم.



نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: بنده بعد از اتمام تعطیلات مجلس حتما این موضوع را در نشست کمیسیون مطرح می‌کنم و حتما از رییس جدید صندوق بازنشستگی کشوری دعوت می‌کنیم که با حضور در نشست کمیسیون در این خصوص توضیح دهد.



نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: آنچه مسلم است بازنشستگان باید در خانه بمانند و ما امکانات رفاهی لازم را در اختیارشان قرار دهیم نه اینکه مسئولان مربوطه با اقدامات سختگیرانه آنها را درگیر بروکراسی اداری کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 327652
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار