خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/06/17 - 16:26
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
قاسم پور در حاشیه سمینار نقش بانوان در پیشرانی حرکت های اجتماعی مطرح کرد:

اهتمام مجلس بر استفاده از الگوی اقدام ملی در جهت ارتقای وضعیت زنان سرپرست خانوار در برنامه هفتم توسعه

رئیس فراکسیون زنان مجلس از تلاش اعضای این فراکسیون برای نیل به الگوی اقدام ملی در جهت توانمندسازی زنان سرپرست خانوار از طریق درج در قانون برنامه هفتم توسعه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اعضای فراکسیون زنان مجلس اعم از فاطمه قاسم پور، سارا فلاحی، فاطمه مقصودی، فاطمه محمدبیگی، سمیه رفیعی، شیوا قاسمی پور و زهره سادات لاجوردی بعدازظهر امروز (چهارشنبه 17 شهریور) در سمینار "نقش بانوان در پیشرانی حرکت های اجتماعی" که به همت بنیاد احسان ستاد اجرایی حضرت امام (ره) و مرکز نوآوری اجتماعی "مه نو" برگزار شده بود، حضور پیدا کردند.



در ابتدای این نشست بانوان نماینده از نمایشگاه دستاوردهای زنان کارآفرینی که به ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار پرداخته بودند، بازدید کردند.



در این سمینار 6 نفر از بانوان برگزیده فعال حوزه اجتماعی که در زمینه کارآفرینی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار فعالیت می کنند، برنامه های خود را مطرح کردند تا نقاط ضعف را شناسایی کرده و درخصوص حل آنها راهکارهای مناسب ارائه دهند.



فاطمه قاسم پور در بیان دلایل حضور اعضای فراکسیون زنان مجلس در این سمینار گفت: بحث توانمندسازی زنان سرپرست خانوار از مقوله هایی بوده که از ابتدای شروع به کار فراکسیون زنان مجلس یازدهم به طور جدی پیگیری شده است.



رئیس فراکسیون زنان مجلس ادامه داد: در روند پیگیری این مهم در ابتدا به بررسی قوانینی پرداختیم که در این عرصه وجود داشت و خلأهای موجود در آنها را شناسایی کردیم.



وی تصریح کرد: یکی از نکاتی که در این زمینه وجود دارد، این است که در بند (ت) ماده 80 برنامه ششم توسعه به ضرورت ارائه یک الگوی اقدام ملی در این زمینه اشاره شده اما متاسفانه معطل باقی مانده و در طی اجرای برنامه ششم توسعه به آن به طور جدی پرداخته نشده است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: ما کاری را شروع کردیم که بتوانیم این الگوی اقدام ملی و مداخله را به بهترین شکل طراحی کنیم تا بتواند مبنای سیاستگذاری و قانونگذاری صحیح در قانون برنامه هفتم توسعه قرار گیرد. به همین منظور یکی از اقداماتی که در این زمینه مورد توجه قرار دادیم، مشاهده الگوهای در حال اجرا بود.



وی افزود: بسیاری از زنان و مردان کارآفرین در مجموعه های خود از ظرفیت زنان سرپرست خانوار کمک می گیرند و برای این قشر اشتغالزایی کردند، ما این الگوها را هم در بازدیدهایی که داشتیم و هم در جلسات مشابه این سمینار مشاهده کرده‌ایم. ضمن اینکه این جلسه نیز با این هدف طراحی شده است که هم این الگوها را ببینیم و هم با کمک و همفکری هیات داوران به یک اقدام موفق و موثرتر دست یابیم و در نهایت بتوان از آن در یک فرآیند برای استفاده در قانون برنامه هفتم توسعه استفاده کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 326722
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار