خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/07/07 - 14:36
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
عسکری:

اصلاح قانون و اعمال مجازات‌های بازدارنده و متناسب، شرط مقابله با آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه برای مقابله با معضل آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها، قانون باید اصلاح شود، گفت: با عاملان آتش سوزی عمدی جنگل ها باید به صورت جدی برخورد و برای به حداقل رساندن آتش سوزی ها باید مجازات‌های بازدارنده و متناسب اعمال شود.

محمدجواد عسکری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه تمامی دستگاه ها مکلفند برای جلوگیری از آتش سوزی جنگل ها همکاری لازم را داشته باشند، گفت: بر اساس صحبتی که با رئیس سازمان جنگل‌ها داشتیم مقرر شد  در قالب قراردادی از ظرفیت دستگاه‌ هایی که بالگرد دارند و به طور ویژه نیروهای نظامی و انتظامی در مواقع ضروری استفاده شود.



وی ادامه داد: خوشبختانه دیدگاه مردم نسبت به حفظ جنگل ها و مراتع نسبت به گذشته بهتر شده است و سمن ها و سازمان های مردم نهاد ورود خوبی به این موضوع داشته اند البته نشست هایی را در کمیسیون کشاورزی برگزار کردیم و به زودی هم نشستی را با حضور دستگاه های متولی برگزار خواهیم کرد تا در قالب انعقاد تفاهم نامه ای میان دستگاه های متولی این بستر فراهم شود تا در هر زمانی که به استفاده از امکانات اطفای حریق و بالگرد نیاز باشد همکاری و همراهی لازم را داشته باشند و در این رابطه کوتاهی از هیچ کسی پذیرفته نیست.



نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: جنگل ها و مراتع جزو انفال بوده و متعلق به همه مردم است و همگی باید برای حفاظت از آن تلاش کنند.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در مورد برخورد با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها، گفت: برای مقابله با این معضل قانون باید اصلاح شود و اگر جنگل ها توسط شخص یا اشخاصی به صورت عمدی آتش بگیرد باید با متخلفان به صورت جدی برخورد شود و اگر مجازات ها بازدارنده و متناسب باشد به طور حتم از آتش زدن عمدی جنگل‌ها جلوگیری خواهد شد و آتش سوزی‌ها به حداقل خواهد رسید./



پایان پیام

  • کد خبر : 328006
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار