خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/07/26 - 07:30
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : اجتماعی
یوسفی:

استان خوزستان از نظر سرانه درمان و ساخت بیمارستان با فقر جدی مواجه است

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس، با بیان اینکه استان خوزستان از نظر سرانه درمان و ساخت بیمارستان با فقر جدی مواجه است تاکید کرد که دولت باید در حوزه سلامت با نگاهی متوازن و توجه به مناطق کمتر توسعه یافته اقدامات عملیاتی انجام دهد.

مجتبی یوسفی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر اینکه حوزه بهداشت و درمان استان خوزستان به توجه جدی مسئولان حوزه سلامت نیاز دارد، گفت: هم‌اکنون سیاست دولت جدید در دو بخش بهداشت و درمان باید به صورتی باشد که بیشتر در حوزه بهداشت یعنی پیشگیری به جای درمان حرکت کند و تحقق این امر نیز در گرو این است که مشکلاتی که به سلامت مردم آسیب می‌رساند همچون آلایندگی‌های صنعتی در استان خوزستان را رفع کنیم یا فلرهای نفتی که همان گاز ترش را می‌سوزانند باید مورد توجه قرار می‌گرفت اما در 10 سال گذشته اتفاقی در این زمینه نیفتاده و این موارد باعث آلودگی صنعتی در این منطقه شده است.



مهمترین مشکل در خوزستان اعمال سیاست‌های غلط در حوزه انتقال آب بین بخشی بوده است



نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: از همه موارد مهمتر اعمال سیاست‌های غلط در حوزه انتقال آب بین بخشی بوده که باعث ایجاد کانون‌های ریزگرد شده است درحالیکه ما تا یک دهه قبل با این پدیده مواجه نبودیم چرا که خوزستان جلگه بود و الان این نگرانی هم وجود دارد که در این استان تنش آبی به وجود آید.



وی تصریح کرد: اصلاح پروژه‌های آب و فاضلاب از دیگر مواردی بود که باید در این استان اجرا می‌شد اما متاسفانه شاید بالای 80 درصد فاضلاب شهرهای بزرگ این منطقه به رودخانه‌ها ریخته می‌شوند و این در حالی است که آب شرب مردم نیز از همین منابع تامین می‌شود.



تعیین اعتباراتی در بودجه 1400 توسط مجلس برای نوسازی و ساخت بیمارستان در اهواز



عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: استان خوزستان از نظر سرانه درمان و ساخت بیمارستان نیز با فقر جدی مواجه است، بنابراین از دولت جدید انتظار داریم که در جهت رفع این مشکل ورود پیدا کند، چرا که ما در کمیسیون تلفیق بودجه 1400 مجلس اعتباراتی را برای احداث بیمارستان جدید گلستان و توسعه بیمارستان امام خمینی(ره) تعیین کردیم.



وی افزود: این خوب نیست که در رابطه با ساختمان‌های بیمارستان‌های این استان در حالی با مشکل مواجه باشیم که اغلب آنها با محوریت اهواز به ارائه خدمات به بیماران جنوب غرب کشور و استان‌های همجوار می‌پردازند، کما اینکه بنای بیمارستان گلستان برای 50سال گذشته است و هر اندازه هم برای تعمیر و نوسازی آن تلاش کنیم قطعا بر اساس نیاز روز مردم نیست و این مواردی است که از دولت سیزدهم مطالبه خواهیم کرد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: البته دولت در حوزه واکسیناسیون اقدامات خوبی انجام داد، کما اینکه در 2 ماه گذشته حدود 90 میلیون دوز واکسن وارد شده است که به کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا منتهی می‌شود اما از الان به بعد باید با نگاهی متوازن و توجه به مناطق کمتر توسعه یافته همچون خوزستان، سیستان و بلوچستان و بوشهر و جنوب کرمان اقدامات عملیاتی انجام دهد.



عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ما به عنوان نمایندگان مردم حتما روند ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کشور را رصد می‌کنیم و در این رابطه به مسئولان دولت تذکر داده یا سوال می‌کنیم و امیدواریم وزرا، استانداران و فرماندارانی که منصوب شده‌اند در این زمینه هم پاسخگو باشند./



پایان پیام

  • کد خبر : 329230
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار