خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/07/11 - 13:13
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

اجازه نمی دهیم جان و سلامتی مردم دستخوش بی‌دقتی شود

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تغییرات مدیریتی و درمانی در حوزه ستادی مقابله با کرونا را مثبت ارزیابی و درعین‌حال تاکید کرد این روند باید به نفع مردم باشد.

زهرا شیخی ، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به مسئله دادن اختیارات ستاد ملی کرونا به ستادهای استانی اظهار کرد:هر استان شرایط خاص خود را دارد و از دیگر سو وضعیت اقتصادی و اجتماعی هر یک متفاوت است و همچنین دادن این اختیار به ستادهای استانی منجر می‌شود استاندار را در قبال اختیارات پاسخگو کنیم. 



سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اجرایی نشدن مصوبه‌ اعطای اختیار تصمیم گیری به ستادهای استانی مقابله با کرونا افزود:از دیگر سو این مسئله، اختیار را از روی دوش دیگر مسئولان بر می‌دارد و تصمیمات به شکل استانی اتخاذ می شود زیرا در بسیاری مواقع اعضای ستادهای استانی اعلام می‌دارند تا مصوبات ستاد استانی به دست ما برسد، زمان طولانی صرف می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم ادامه داد:در تغییر مدیریت‌ها ضمن اینکه تلاش‌ها قابل‌تقدیر است اما هنوز برخی مسئولان مشخص نشده‌اند و باید تغییرات مدیریتی هرچه زودتر رخ دهد.



بازوی نظارتی وزارت بهداشت ضعیف عمل می‌کند



وی افزود: مرتباً شکایات مردمی به دست ما می‌رسد که وقتی بیماران به بیمارستانی مراجعه می‌کنند، جواب لازم که نمی‌گیرند و اخیراً شاهد عارضه‌هایی نظیر قارچ سیاه را هستیم که روندها به ما می‌گوید ممکن است در پی احتمال مصرف برخی داروها باشد.





شیخی که با بخش «باسخنگویان» برنامه زنده "رویداد" رادیو گفت و گو گفت و گو می کرد، با اشاره به برخی دیگر از عارضه‌ها در روند درمان بیماران، افزود: با کمیته ستاد ملی کرونا جلساتی برگزار کردیم و طی بررسی‌های اسناد موجود به اشکالات متعددی رسیدیم بعضاً پاسخی دقیق هم برای برخی سؤالات از سوی کمیته وجود ندارد ولی بروز عارضه‌ها را مبنی بر عدم رعایت دقیق پروتکل‌های وزارت بهداشت دانستند؛ چراکه هر یک از استان‌ها به‌صورت سلیقه‌ای عمل می‌کنند قابل ذکر است که حتی این پروتکل‌ها نیز به‌خوبی رعایت شود، همچنان بازوی نظارتی وزارت بهداشت ضعیف عمل می‌کند.





تغییرات باید به نفع مردم باشد

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان خاطرنشان کرد :ما در مجلس در حال بررسی روندها هستیم و از تغییرات مدیریتی خوشنود هستیم ولی معتقدیم این تغییرات باید به نفع مردم باشد.

وی ادامه داد:تعارض منافع نیز مسئله‌ای است که در سطوح مدیریتی و بخش های درمانی به‌ وضوح دیده می‌شود اما در مجلس اجازه نخواهیم داد جان و سلامتی مردم دستخوش بی‌دقتی شود./پایان

  • کد خبر : 328218
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار