خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/05/05 - 11:43
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
میرسلیم:

آب در فراق مدیریت می سوزد

عضو کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت غرق آبی در عصر حاضر کار سنجیده‌ای در کشور نیست زیرا جمعیت کشور ما نسبت به اوایل انقلاب ۲/۵برابر رشد داشته است.

سید مصطفی میرسلیم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد خشکی تالاب‌ها و کم شدن آب سدهای کشور گفت: مدیریت غرق آبی در عصر حاضر کار سنجیده‌ای در کشور نیست زیرا جمعیت کشور ما نسبت به اوایل انقلاب ۲/۵برابر شده است، بر همین اساس باید امکانات و منابع آبی کشور را به گونه‌ای برنامه‌ریزی و استفاده کنیم که نه تنها با کمبود آب مواجه نباشیم بلکه شاهد تولید انواع انرژی باشیم.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما شیوه‌ها و روش‌های درست برای مصرف آب را از دست داده‌ایم و بیشتر قنات‌ها و چاه‌ها خشک شده و از بین رفته‌اند و با حفر این چاه‌های عمیق سفره‌های آب‌های زیرزمینی را تخیله کرده‌ایم و منجر به ایجاد مشکلات بزرگ در حوزه بی آبی در کشور شده‌ایم که حتی نمی‌توانیم برای تامین آذوقه و مواد غذایی جواب‌گو باشیم .



 عضو کمیسیون اصل نود  قانون اساسی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در کشور منابع آبی به اندازه کافی داریم اما باید با برنامه‌ریزی درست مانع از هدر رفت آب در کشور باشیم، متاسفانه فرصت سوزی منابع از آب و برق گرفته تا انرژی‌های دیگر در کشور بسیار زیاد است که در سایه سوء مدیریت همگی تبدیل به تهدید شده است.



میر سلیم در مورد خشک شدن تالاب‌ها و دریاچه‌ها گفت: به دلیل ایجاد سد در بالا دست دریاچه‌ها منجر به ایجاد اختلال کلی در محیط زیست شده است. اما بایستی تعادلی را برقرار کنیم و در صورت کمبود آب از سدها استفاده کنیم. بی‌آبی امروزه دامن کشاورزان و دامپروان را گرفته به زودی بسیاری دیگر از استان‌ها کشور  درگیر آن خواهند شد که تمام این خشکسالی‌ها نشات گرفته از سوء مدیریت خواهد بود./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 323834
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار