خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/17 - 13:46
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نصیری قیداری:

98 پروژه در بخش آب استان زنجان در دست اجراست

**سعدالله نصیری قیداری نماینده زنجان با بیان اینکه امسال 98 پروژه در بخش آب در دست اجراست گفت: از این تعداد 46 پروژه به صورت ملی - استانی و 52 پروژه نیز استانی است.

نماینده مردم زنجان و طارم در گفتگو با روزنامه مردم نو زنجان گفت: اعتبار اختصاص یافته به 98 پروژه در دست اجرا، حدود 107 میلیارد و 858 میلیون تومان است.

 وی با اشاره به اثر بخشی پروژه‌های سال جاری این شرکت ادامه داد: با اجرای این پروژه‌ها، 139 هزار هکتار از زمین‌های دیم منطقه به آبی تبدیل خواهد شد که با این روند، علاوه بر افزایش ذخیره آبی استان به میزان یک میلیارد و 282 میلیون متر مکعب، شاهد ایجاد 95 هزار شغل نیز خواهیم بود.

وی افزود: چهار پروژه بند و چنگور، قشقجه و استرود خدابنده و همچنین اتمام ایستگاه پمپاژ گیلانکشه طارم با اعتباری بالغ بر54/2 میلیارد تومان از پروژه‌های سال گذشته آب منطقه‌ای زنجان بود که زمینه اشتغال 667 نفر را نیز فراهم کرد.

وی با اشاره به کلنگ زنی‌های سال گذشته افزود: سامانه انتقال آب سد تالوار و بخشی از شبکه‌های آبیاری و زهکشی با اعتبار 76/5 میلیارد تومان از پروژه‌های کلنگ زنی شده در سال گذشته بود که باعث اشتغالزایی 2 هزار و 400 نفر شد.

نصیری ادامه داد: همچنین در این راستا سیستم انحراف تونل‌های مشمپا، جاده دسترسی و احداث کمپ این سد و نیز سد مراش از پروژه‌های اساسی سال گذشته بود که به مرحله کلنگ زنی رسیدند.

وی گفت: در سال 1389 در شهرستان طارم تعداد 21 روستا متأثر از خشکسالی هستند که راهکارهایی برای مقابله با کمبود آب در آنها در نظر گرفته شده است.

نصیری تصریح کرد: اعتبار پیش‌بینی شده برای این امر برابر 4 هزار و 700 میلیون ریال بوده که در زمینه‌های استقرار دستگاه آب شیرین کن، حفر چاه و قنات، کف شکنی، بهسازی و احداث خطوط انتقال است.

  • کد خبر : 21458
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار