خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/26 - 20:22
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نماینده مردم بویر احمد و دنا:

30 پروژه ملی و استانی تأمین آب در دست اجراست

**نماینده مردم بویر احمد و دنا گفت: تعداد 40 پروژه تأمین آب هم در دست مطالعه است که در آینده نزدیک با اتمام کار مطالعاتی به اجرای این پروژه‌ها در صورت تأمین اعتبار نهایتاً حدود 3 میلیارد متر از میزان رواناب مهار و در استان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

"ستار هدایتخواه" در گفتگو با هفته نامه امید مردم کهکیلویه افزود: مصوباتی در زمینه آبهای استان در سفر هیأت دولت به استان داشته‌ایم که آب منطقه‌ای کهکیلویه و بویراحمد یکی از دستگاههای اجرایی است که به سهم خود بیشترین مصوبه را به خود اختصاص داده است.

وی افزود:  تعداد 4 مصوبه اجرایی آب منطقه‌ای استان داشته است که شامل اختصاص اعتبار به شبکه آبیاری دشت لیشتر که این شبکه در حال اجراست و پروژه‌های دیگر نیز اجرای طرح‌های تغذیه مصنوعی که سه طرح تغذیه مصنوعی یکی در گچساران و دیگری در تنگ سپو در کهکیلویه و دیگری صولک بهمئی در دست اجراست. 

این نماینده مجلس گفت:  سومین آن نیز تأمین آب شهر گچساران و روستاهای مسیر از سد کوثر است.

هدایتخواه افزود:  منطقه‌ای شدن امور آب استان یکی از خواسته‌های همیشگی این مردم استان برای استقلال بوده که به لطف خداوند تحقق پیدا کرد و محاسن منطقه‌ای شدن را می‌توان به ارتباط مستقیم مدیریت آب استان با مرکز،  تخصیص سهم اعتبارات ملی و ملی استانی به صورت مشخص از مرکز به استان،  کوتاه شدن مسیر اخذ مجوز‌های لازم از مرکز،  توسعه و ارتقای سطح کارشناسی و امکانات آب استان با هدف انجام طرح‌های بزرگ در زمینه آب استان،  امکان حفاظت کمی و کیفی و برنامه ریزی منطقه‌ای برای استفاده بهینه از منابع آبی استان،  ارتقای ساختار تشکیلاتی مدیریت آب در استان و امکان بهره برداری بهتر از طرح‌های آبی بر شمرد و به طور مستقیم می‌توان گفت آب منطقه‌ای استان از همه پتانسیل‌های موجود در استان برای توسعه استان استفاده می‌کند.

وی تصریح کرد:  در حال حاضر دو سد کوثر و شاه قاسم با حجم مخزنی به ترتیب 580 و 9 میلیون متر مکعب در استان در حال بهره برداری هستند و سد چم شیر نیز مطالعات آن شروع  شده است و همچنین تعدادی سد از جمله سد تنگ سرخ،  سد گل بابکان،  سد آبزار پاتاوه،  سد دم چنار و الگن از جمله سدهایی هستند که در حال مطالعه برای راه‌اندازی است.

نماینده بویراحمد و دنا به تلاش بیشتر برای توسعه و ترویج مشاغل خانگی، ایجاد کارگاه‌های خانوادگی و فعالیت سازمان های مردم نهاد در روستاها تأکید کرد و گفت:  مشاغل روستایی با تمام توان و امکانات حمایت می‌شوند. 

وی افزود:  با توجه به اینکه 52 درصد جمعیت استان در روستاها هستند،  برای ایجاد فرصتها و توجه به روستاها باید با مطالعه،  شناخت موقعیتها واستعداد‌ها در مناطق مختلف و با طرح مشکلات و نارسایی‌ها در یک برنامه ریزی منسجم و اولویت بندی شده حرکت کرد.

هدایتخواه تجمیع سرمایه‌های کوچک، آموزش نیروی انسانی و تخصصی کردن مشاغل مختلف را روش مؤثری برای ایجاد اشتغال و توسعه روستاها عنوان کرد  و برنامه ریزی در این خصوص را ضروری دانست.

وی بیان داشت:  مهمترین مبنای خدمت‌رسانی به یک منطقه و یا روستا،  جمعیت،  میزان مشکلات و نارسایی‌های آنهاست.

به گفته این نماینده مجلس،در عرصه تصمیم گیری‌ها و صحنه عملیات و اجرای کارهای قابل طرح و توسعه و خدمات‌رسانی به روستاهای محروم و دور افتاده، حضور مردم و مشارکت آنها و همکاری با مسئولان دستگاه‌های اجرایی شرط اساسی است.

  • کد خبر : 22233
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار