خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/09 - 14:20
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
جعفری خبر داد:

کشاورزی شهرستان سمیرم در معرض خشکسالی است

**مباحث مربوط به وام‌های کشاورزی، خشکسالی و خسارت باغداران از اصلی‌ترین مشکلات کشاورزان شهرستان سمیرم است که نیاز به رسیدگی جدی دارد.

بهروز جعفری نمانیده سمیرم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با هفته نامه جام اصفهان می‌گوید: اصلی‌ترین مورد این است که استان اصفهان امسال در فهرست استان‌های در معرض خشکسالی قرارنگرفته است اما به دلیل اینکه در شهرستان سمیرم میزان بارندگی بسیار پایین بوده است و افت سطح آب داشته‌ایم به شدت با خشکسالی مواجه هستیم. متأسفانه بسیاری از درختان در حال خشک شدن هستند و تعدادی از باغ‌ها نیز ازبین رفته‌اند.

وی در ادامه می‌افزاید: باتوجه به شرایط سختی که وجود دارد متأسفانه تاکنون نیز از طرف استان کمکی نشده است تا باغداران به نحوی تأمین آب کنند.

 البته این کمک‌ها باید از سوی ستاد مدیریت بحران و به خصوص جهاد کشاورزی صورت بگیرد و این کمک‌ها یا باید در غالب تسهیلات یا کمک‌های بلاعوض باشد تا از خسارت بیشتر، جلوگیری‌شود.

جعفری در ادامه به موارد دیگری ازاین دست نیز اشاره می‌کند.

او می‌گوید: متأسفانه به دلیل محقق نشدن وعده‌های وزارت بازرگانی و سازمان تعاون روستایی محصول سیب بسیاری از باغداران از بین رفت یا با قیمت بسیار نازل به فروش‌رسید. حدود 40 هزارتن از سیب سمیرم نیز بازار فروش پیدا نکرد و بخشی از این محصول هم که فاسدشده، در سردخانه موجود‌است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی در ادامه می‌افزاید: مشکل دیگری که وجود دارد و تقریباً مربوط به تمام استان است مربوط به استمهال وامهای کشاورزی است. در سفر قبلی رئیس‌جمهور به استان اعتباری برای این منظور درنظر گرفته‌ شد که هنوز استمهال نشده‌است و کشاورزان و باغداران از این بابت به شدت با مشکل مواجه‌هستند.

  • کد خبر : 20646
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار