خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/16 - 14:03
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
سیدمحمدعلی بزرگواری خبر داد:

چرام، هفتمین شهرستان کهکیلویه وبویراحمد

**نماینده کهگیلویه و بهمئی از آخرین تغییرات تقسیمات استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان شدن بخش چرام خبر داد.

"سیدمحمدعلی بزرگواری" به نشریه امید مردم گفت: براساس مصوبه هیأت دولت و بنا به پیشنهاد وزارت کشور بخش چرام در این استان به شهرستان تغییر یافت.

وی افزود: شهرستان « چرام » به مرکزیت شهر چرام و از ترکیب بخشهای مرکزی به مرکزیت شهر چرام مشتمل بر دهستانهای چرام و«القچین» و بخش «سرفاریاب» مشتمل بر دهستان‌های سرفاریاب و «پشته زیلایی» ایجاد می‌شود.

این نماینده بیان کرد: همچنین در سایر تقسیمات، مرکز بخش مرکزی شهرستان «بهمئی» از شهر «لیکک» به روستای « قلعه ممبی» مرکز دهستان بهمئی گرمسیر شمالی و مرکز بخش مرکزی شهرستان «بویراحمد» از شهر «یاسوج » به روستای «سپیدار» مرکز دهستان سپیدار تغییر یافت.

وی تصریح کرد: پیش از این هیأت دولت بخش «باشت» را به عنوان ششمین شهرستان این استان به تصویب رسانده بود و با احتساب شهرستان چرام، کهکیلویه وبویراحمد صاحب هفت شهرستان شد.

بزرگواری به تلاش بیشتر برای توسعه و ترویج مشاغل خانگی، ایجاد کارگاه‌های خانوادگی و فعالیت سازمانهای مردم نهاد در روستاها تأکید کرد و گفت: مشاغل روستایی با تمام توان و امکانات حمایت می‌شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه 52 درصد جمعیت استان در روستاها هستند، برای ایجاد فرصتها و توجه به روستاها باید با مطالعه، شناخت موقعیتها واستعداد‌ها در مناطق مختلف و با طرح مشکلات و نارسایی‌ها در یک برنامه‌ریزی منسجم و اولویت‌بندی شده حرکت کرد.

این نماینده مجلس تجمیع سرمایه‌های کوچک، آموزش نیروی انسانی و تخصصی کردن مشاغل مختلف را روش مؤثری برای ایجاد اشتغال و توسعه روستاها عنوان کرد و برنامه‌ریزی در این خصوص را ضروری دانست.

بزرگواری بیان داشت: مهمترین مبنای خدمت‌رسانی به یک منطقه  یا روستا، جمعیت، میزان مشکلات و نارسایی‌های آنهاست.

به گفته وی، در عرصه تصمیم گیری‌ها و صحنه عملیات و اجرای کارهای قابل طرح و توسعه و خدمات‌رسانی به روستاهای محروم و دورافتاده، حضور مردم و مشارکت آنها و همکاری با مسئولین دستگاه‌های اجرایی شرط اساسی است.

این نماینده مجلس یادآور شد: برای تسریع در خدمت‌رسانی و فراهم کردن بستر توسعه، فعالیتهای اقتصادی، تولیدی و سرمایه‌ای و یا ارائه خدمات بیشتر با هزینه کمتر، تجمیع روستاهای پراکنده و صعب‌العبور با تعداد خانوار کم، امری ضروری است و باید دستگاه‌های متولی در این رابطه برنامه‌ریزی کنند.

  • کد خبر : 21380
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار